Skip to the content

Jak přitáhnout ty nejschopnější pracovníky?

Aktuálně panuje na trhu práce mezi firmami silná konkurence. Dnes už neplatí, že jen uchazeč o zaměstnání musí o svůj vysněný post bojovat. I zaměstnavatelé se nyní o ty nejlepší uchazeče musí rvát. Jak je ale nadchnout zrovna pro vaši firmu?

Před tím, než začnete aktivně hledat kandidáty pro Vámi nabízenou pozici, je žádoucí vytvořit si uchazečův profil. Na koho cílujete? Bude to mladý absolvent nebo zkušený veterán? Jakou musí mít kvalifikaci? Jaké by měl mít dovednosti?

Máte-li toto ujasněno, přichází rozhodnutí o tom, jak o volné pozici Vaši cílovou skupinu nejlépe informovat. Využijete Vaše webové stránky? Úřady práce? Nebo servery zaměřené na hledání práce? Možností je mnoho – zkuste se tedy vžít do Vašeho uchazeče: Kde byste na jeho místě sháněl práci Vy?

Dále by měla následovat volba stylu a obsahu inzerátu – i zde mějte na paměti toho, koho chcete na Váš inzerát přilákat - měl by tomu odpovídat zvolený komunikační styl.

Co by měl obsahovat úspěšný inzerát?

Lidé neradi kupují „zajíce v pytli“ – totéž platí i pro nabídky práce. Vy byste měli zájem o pozici, o které se z inzerátu vlastně nic nedozvíte? V inzerátu by určitě neměly chybět následující položky:

1) Název pozice a popis toho, co obnáší

I u pracovního inzerátu nejdříve „udeří“ uchazeče do očí jeho nadpis – pokuste se tedy pozici nazvat tak, aby nejen odpovídala náplni práce, ale byla také atraktivní. Uchazeče nic neznechutí víc, než když dorazí na pohovor, kde se dozví, že nabízená pozice je zcela odlišná od popisu v inzerátu. Konkrétní popis hlavních povinností by tedy rozhodně také neměl chybět. Rozhodně by se měla objevit informace také o Vaší společnosti a místě výkonu práce.

2) Požadavky na uchazeče

Cílem pracovního inzerátu není získat desítky přihlášek – ale získat několik vhodných kandidátů, jejichž kvalifikace odpovídá potřebám Vaší firmy. Nezdráhejte se proto uvést Vaše požadavky.

3) Plat, benefity a výzvy, které pozice zahrnuje

Každý uchazeč chce vědět „co z toho bude mít“. Nezapomeňte tedy přiložit informace o tom, jak bude odměněn – plat zdaleka nemusí být jediným lákadlem. Můžete nabídnout i něco navíc oproti konkurenci? Rovněž výčet úkolů může být podán „trochu jinak“ – nebojte se zdůraznit, jaké příležitosti a výzvy pozice nabízí – lidé rádi vidí možnost využít své schopnosti  a smysl ve své práci. 

4) Jak se přihlásit

Přesvědčili jste uchazeče, že Vaše pozice je pro něj ta pravá – bylo by nešťastné ho v tuto chvíli ztratit, protože neví, jak se přihlásit. Vhodné je tedy uvést kontakt na Vás i s požadavky na přihlášku (např. vyžadujete motivační dopis?). Pozitivně je hodnoceno také uvedení konkrétní kontaktní osoby, které se může uchazeč ozvat.

Chcete získat podrobnější vhled do tématu? Navštivte NÁŠ WORKSHOP s odborníkem z praxe!

Zážitková výuka musí přinést uvědomění

Studium probíhá tak, aby každý posluchač měl pod kontrolou, že to, co se naučí, mu bude opravdu prospěšné v profesním i osobním životě

Seznamte se s University of Applied Management

Potřebujete zefektivnit Vaši společnost?

Institute of Applied Psychology je profesionální psychologická společnost, která se specializuje na výzkum, vývoj a prodej psychodiagnostických metod pro oblast psychologie práce, organizace a řízení.

Chcete se dozvědět, jak získat lepší práci?

Ne, tohle nebude jen o teoretických informacích. Z tohoto workshopu odejdete s tím, že opravdu budete vědět, co udělat proto, abyste byli v práci s úsměvem na tváři a nezařadili jste se mezi lidi, kteří chodí z práce se zamračeným pohledem.