Skip to the content

Alenka v říši za monitorem

Připadáte si někdy ztraceni v moderním světě technologií, sociálních sítí a médií? Existuje nespočet nástrojů, které se na internetu dají použít ke komunikaci, propagaci, sdílení a získávání informací. Množství těchto možností může být někdy skutečně matoucí a jen málokteří nadšenci stíhají držet krok.

Pokud vás sociální média přímo neživí a dokážete se bez nich obejít jste dnes šťastnou výjimkou.  Po celém světě je na alespoň jedné ze sociálních sítí přihlášeno na začátku roku 2016 celkem 2,16 miliardy uživatelů. Většina lidí dnes potřebuje účet na Facebooku nebo LinkedIn minimálně kvůli práci ne-li kvůli styku s přáteli a vzdálenější rodinou. Studenti si bez FB sdílení studijních zkušeností a materiálů neumí přestavit své životy. Marketing a většina společností pracujících ve službách nebo zábavním průmyslu, by bez své účasti na FB, neměla šanci na přežití. A Facebook je jen špička ledovce.

 

Pokud si stále za svým monitorem při výčtu sociálních sítí připadáte jako Alenka v říši divů, nevěšte hlavu. Každý region a jazyková/kulturní oblast má svůj vlastní silný komunikační sociální kanál a vlastní komunitu. Vám stačí pro běžné uživatelské úkony vyznat se ve své vlastní oblasti v těch nejoblíbenějších sítích a vědět na to, kterou použít a proč tam mít svůj profil. Pro oblast Evropy a Severní Ameriky jsou nejdůležitější tyto sociální a komunitní sítě:

  1. Facebook - je sociální síť, kde umístíte svůj profil a propojíte se s přáteli rodinou i kolegy, přidáváte novinky, statusy, fotky, komentáře a sdílíte odkazy či videa. Je to nejrozšířenější sociální síť na světě, na počátku roku měla 1,65 miliard uživatelů s rostoucím počtem při rychlosti zhruba 15% ročně. V září 2016 měl již 1,72 miliard uživatelů. Facebook je tedy hlavním komunikačním kanálem a propagačním nástrojem, který byste měli používat, chcete-li si podmanit svět internetu. Je také nejnáročnější na správu, je třeba být aktivní nejméně jednou týdně, abyste neztratili sledovanost svých odběratelů. Proto pro firmu nebo organizaci je nutné dbát na pravidelnou frekvenci přispívání na svém profilu, ideálně 3x týdně. V ČRFB přes 4,3 milionu lidí.
  2. LinkedIn - je sociální síť sloužící k propojování a vyhledávání doporučených kandidátů na pozici v zaměstnání, odborníků v daném oboru a obchodních partnerů. Umožní vám udržovat si aktuální seznam lidí, kterým věříte v pracovní oblasti nebo s nimi spolupracujete. V srpnu roku 2016 měl LinkedIn přes 450 milionů uživatelů. Chcete-li si najít nové zaměstnání, kariérní růst, obchodní partnery, kolegy, zaměstnance nebo přetáhnout nějakého klienta, profil na LinkedIn je nezbytností. Vytvořte si jej s reprezentativní fotografií, podrobným profesním životopisem a inspirujícím mottem. Od svých kolegů a známých můžete požádat o potvrzení skills/schopností. Tím získá váš profil na hodnotě.  V ČR má na LinkedIn profil téměř 450 000 lidí.
  3. Twitter - sociální síť tzv. mikroblogovací služba, používá systém krátkých aktuálních zpráv připomínajících SMS, rychlou výměnou zpráv a webových příspěvků. Maximální počet znaků v jednom příspěvku je 140. V září 2016 měl 313 milionů uživatelů. V ČR má na twitteru účet zatím něco málo před  300 000 uživatelů.
  4. WhatsApp - je typ aplikace k výměně rychlých zpráv jako jsou SMS, pro uživatele chytrých telefonů s operačním systémem Android. Slouží k rychlé a bezplatné komunikaci posláním zpráv, hovoru, audiosouboru nebo posíláním fotek. WhatsApp užívá skoro miliarda lidí na světě. 
  5. Instagram - je velmi specifická sociální síť používaná ke sdílení momentálních stavů a fotografií ze života, z každodenních situací a nejčastěji jídla nebo volného času, k mapování nějaké cesty nebo tvůrčího procesu. Má celosvětově 500 milionů uživatelů k září 2016. V ČR je na Instagramu více než 600 000 lidí a v průměru jsou nejaktivnější ženy. Češi jsou na této sociální síti celkově zhruba o 10% aktivnější než ostatní národy a nejvíce příspěvků se objevuje v neděli, což vyplývá z volnočasového charakteru typu příspěvků pro něž je síť zamýšlena.
  6. Google+ - síť, která má v ČR více než 400 000 uživatelů. Celosvětově je to 375 milionů uživatelů. Jedna z funkčně nejjednodušších a uživatelsky příjemných sítí ke sdílení profilů, statusů a fotek, velmi podobná FB. Její založení je propojeno s mailovou adresou účtu na Google Chrome a je proto snadno dostupné všem.
  7. Spolužáci.cz - síť vytvořená k dohledání bývalých spolužáků ze školy a navázání vztahů i po letech, nebo domluvy ve školním kolektivu. V ČR velmi populární. V ČR je to jedna z nejrozšířenějších komunitních sítí, v případě zneužití by snadno sloužila k zjištění osobních informací a vztahů. Více něž 1,5 milionu lidí ji užívalo už v roce 2009. V roce 2016 je stránka měsíčně zobrazena více než 8 miliony lidí, věkový průměr jejích uživatelů, ale povážlivě roste a nyní se pohybuje mezi 35-44 lety.
  8. Youtube - je webová stránka sloužící k přidávání a prohlížení videí. Jedno z nejvýdělečnějších míst, co se reklamy týče a místo, kde vaše video uvidí mnohdy i bezplatně celý svět, rozhodnete-li se pro to. Naopak video příspěvek vlastní výroby, vám může přinést obrovskou publicitu a finance. Youtube má více než miliardu registrovaných diváků, kteří mají své účty a videa mohou aktivně přidávat. Je to třetina lidí, kteří běžně stránky navštěvují a videa shlédnou. Reklama na Youtube probíhá v prvních 15-ti sekundách zdarma a posléze ji lze přeskočit, pokud se vám ovšem podaří zákazníka zaujmout a reklamu doprohlíží, je vám takové shlédnutí vaší publikované reklamy zpoplatněno.

 

Zážitková výuka musí přinést uvědomění

Studium probíhá tak, aby každý posluchač měl pod kontrolou, že to, co se naučí, mu bude opravdu prospěšné v profesním i osobním životě

Seznamte se s University of Applied Management

Potřebujete zefektivnit Vaši společnost?

Institute of Applied Psychology je profesionální psychologická společnost, která se specializuje na výzkum, vývoj a prodej psychodiagnostických metod pro oblast psychologie práce, organizace a řízení.

Chcete se dozvědět, jak získat lepší práci?

Ne, tohle nebude jen o teoretických informacích. Z tohoto workshopu odejdete s tím, že opravdu budete vědět, co udělat proto, abyste byli v práci s úsměvem na tváři a nezařadili jste se mezi lidi, kteří chodí z práce se zamračeným pohledem.