Skip to the content

Zbavme se strachu z telefonování jednou pro vždy!

Telefonování dnes patří ke každodenním činnostem. Někteří využívají telefonování při práci k vyřizování či komunikaci s klienty, jiní si jen potřebují příležitostně objednat prohlídku u doktora. Pro někoho naprosto samozřejmá věc, pro jiného stresová záležitost. Ať už se jedná o jakýkoliv nepříjemný hovor, je nutné jej vyřídit, a to nejlépe ke spokojenosti obou stran.

Jak můžete využít telefonování při navolávání schůzek a co je cold calling si připomeňte zde:

http://psychologieprokazdeho.cz/clanky/2017/unor/jak-efektivne-vyuzit-cold-calling-pri-obchodnim-jednani/

http://psychologieprokazdeho.cz/clanky/2017/unor/cold-calling-aneb-nemit-strach-a-jit-do-toho/

 

Máme pro vás 7 rad, které vám pomůžou se konečně zbavit strachu:

Je telefonát nutný?

Určitě vás nechceme hned prvním pravidlem odradit od telefonování. Přesto se ale zamyslete, či je to nejvhodnější nástroj k vyřízení dané záležitosti. Nemůžete například použít sms, e-mail nebo to vyřídit osobně? A současně také promyslete, která z těchto variant bude nejlepší.

Nepodceňujte přípravu

Ti nejlepší přípravu ani nepotřebují, ti dobří si projdou letmo scénář telefonátu ve své hlavě. Pokud z telefonování máte strach, klidně si napište scénář na papír a pečlivě si jej připravte. Tím nic nezkazíte a budete se cítit více sebejistí.

Pohybujte se v průběhu telefonátu a rozmluvte se

A nemusíte jen v průběhu. Klidně i před vytočením čísla. Projděte se, udělejte 5 dřepů. Díky tomu vás nepohltí nervozita. Rozmluvte také svoje hlasivky, zazpívejte si oblíbenou píseň. Přeskakující hlas vám jistoty nepřidá.

Uklidněte se

Pokud máte špatnou náladu, pak raději nikomu nevolejte. Uklidněte se, poslechněte si oblíbenou hudbu, dostaňte se zpět do pohody. To stejné platí i v případě, že máte přijmout hovor. Jestliže jste rozmrzelí, raději nezvedejte sluchátko a chvíli počkejte. I po 10 minutách můžete být opět klidní a s omluvou zavoláte zpátky.

Načasujte si hovor na správnou dobu

Je velmi obtížné odhadnout, čemu se aktuálně druhá strana věnuje, ovšem není nejvhodnější čas 17:50, kdy už se většina chystá domů nebo už odešli. Stejně tak vyřizovat nepříjemný telefonát 11:55, kdy je těsně před obědem, také nebude nejvhodnější.

Dýchejte a nenechte se vytočit

Pokuste se nedávat průchod negativním emocím a slovům, byť se hovor může právě k tomuto stáčet. Mnohem lepší je omluvit se a zavěsit. Vždy se lépe navazuje na nepovedený nedokončený hovor, než na negativní dokončený telefonát.

Zážitková výuka musí přinést uvědomění

Studium probíhá tak, aby každý posluchač měl pod kontrolou, že to, co se naučí, mu bude opravdu prospěšné v profesním i osobním životě

Seznamte se s University of Applied Management

Potřebujete zefektivnit Vaši společnost?

Institute of Applied Psychology je profesionální psychologická společnost, která se specializuje na výzkum, vývoj a prodej psychodiagnostických metod pro oblast psychologie práce, organizace a řízení.

Chcete se dozvědět, jak získat lepší práci?

Ne, tohle nebude jen o teoretických informacích. Z tohoto workshopu odejdete s tím, že opravdu budete vědět, co udělat proto, abyste byli v práci s úsměvem na tváři a nezařadili jste se mezi lidi, kteří chodí z práce se zamračeným pohledem.