Skip to the content

Fenomén #Hashtag – jazyk sociálních médií

Ačkoli  denně strávíme na internetu velké množství času, málokdo z nás má skutečně v malíku všechny výdobytky moderních komunikačních kanálů - sociálních médií. Platí, že kdo nemá profil na facebooku nebo na Twitteru, jako by nebyl.

Kromě komunikace, ovšem sociální sítě podněcují také kreativitu. Jejich uživatelé i provozovatelé vytvářejí stále nové a zábavnější způsoby, jak jejich používání ozvláštnit. Světově druhá nejpoužívanější síť Twitter, vytvořená k přenosu rychlých a krátkých zpráv, se stala nejen prostředkem sdílení aktuálních událostí, ale slouží také k vytříbení literárního talentu a procvičení mysli.

Rozsah příspěvku tzv. tweetu je povolen pouze v délce 140 znaků. Do těch se počítá i odkaz nebo obrázková příloha a tak na samotné sdělení je limit velmi omezen. Sdělit pomocí tak krátkého rozsahu skutečně smysluplnou informaci nebo navíc pobavit a kreativně se realizovat, je samo o sobě velkou výzvou. Na twitteru naleznete nejen zprávy, aktuální dění, názory a aktivity jeho uživatelů, ale také například krátké příběhy, hádanky či reklamní upoutávky. Uživatelé těží z omezeného rozsahu a předhánějí se ve svém umu vytvořit kvalitní literární dílo, či co nejzajímavější upoutávku ke sdílení. Kromě krátkého obsahu vnesl ovšem twitter do virtuálního světa ještě jednu novinku #změnaježivot.

Fenomén jménem #hashtag

Právě symbol mřížky # je poznávacím znamením hashtagu - typicky se jedná o heslo nebo název s jehož pomocí se propojí všechny příspěvky nesoucí stejný hashtag a jsou snadno dohledatelné v uživatelských diskuzích napříč celou sítí.  Hashtag jsou metadata tvořená slovem nebo více slovy bez mezer. Tato data slouží jako klíčové slovo, které umožní v rámci internetu nebo dané sociální sítě propojit a nalézt všechny konverzace, jež se k tématu váží.

Jak vytvořit hashtag?

Abyste do svého příspěvku zapojili hashtag stačí napsat pomocí klávesové zkratky pravý alt+X symbol mřížky # a za něj bez mezer napsat slovo či slovní spojení například #fenomenhashtag nebo #životonline. Hashtag můžete umístit kamkoli v textu. Sociální sítě si se symbolem již poradí. Hashtag můžete vytvořit sami podle sebe. Existuje určitá móda vytváření kreativních a neobvyklých hashtagů, které sami o sobě slouží jako vynikající komentáře k příspěvku nebo fotografii. Čím vtipnější a originálnější, tím více pozornosti vyvolá a tím větší je tedy úspěšnost. # pomáhá propojit uživatele se stejnými zájmy, tématy a smyslem pro humor i stylem vyjadřování.

Úskalí tajemné mřížky

Fenomén # je ovšem také spojen s jedním velkým úskalím, především v právním ohledu. Podle současného právního systému totiž nelze obsah hashtagu vlastnit. Propojení, která poskytnou metadata je veřejné a kdokoli si může vás symbol prohlédnout a vypůjčit ve svém vlastním příspěvku, podle něj si také snadno zobrazí obsah vaší zprávy na síti. Tedy soutěž o nejlepší hashtag sice pokračuje, ale nikdo není jejím úplným vítězem. Nikdo si hashtag nemůže nechat pro sebe. Je proto snadné # zneužít k negativní reklamě nebo získání informací, které jsme s dotyčným sdílet neměli v plánu. Než si své fotky a příspěvky opatříte hashtagem tedy otagujete, mějte to příště na paměti.

Věděli jste?

  • První #hashtag vytvořili IT programátoři již v 70. letech 20. století, když se snažili zdůraznit nějaké slovo nebo kontext.
  • Téměř čtvrtina všech tweetů obsahuje #hashtag.
  • Pokud doplníte svůj tweet #hashtagem máte o polovinu větší šanci, že si jej někdo přečte nebo nasdílí.
  • Slovo Hashtag bylo oficiálně přijato v květnu roku 2014 zapsáním do Oxfordského slovníku.
  • Twitter u hashtagů nerozlišuje používání malých a velkých písmen.
  • Dosáhnout skloňování příspěvku a ponechání původního hashtagu lze pomocí neviditelných mezer.
  • Vyhledávání skrze hashtag na facebooku nefunguje. Musíte hledat přes odkazy.
  • K jedné fotce můžete přidat maximálně 30 hashtagů.

Zážitková výuka musí přinést uvědomění

Studium probíhá tak, aby každý posluchač měl pod kontrolou, že to, co se naučí, mu bude opravdu prospěšné v profesním i osobním životě

Seznamte se s University of Applied Management

Potřebujete zefektivnit Vaši společnost?

Institute of Applied Psychology je profesionální psychologická společnost, která se specializuje na výzkum, vývoj a prodej psychodiagnostických metod pro oblast psychologie práce, organizace a řízení.

Chcete se dozvědět, jak získat lepší práci?

Ne, tohle nebude jen o teoretických informacích. Z tohoto workshopu odejdete s tím, že opravdu budete vědět, co udělat proto, abyste byli v práci s úsměvem na tváři a nezařadili jste se mezi lidi, kteří chodí z práce se zamračeným pohledem.