Skip to the content

Identita na trhu aneb jak je těžké vybudovat vlastní značku?

Při založení podnikání mnoho podnikatelů řeší vzhled webových stránek, umístění kanceláře, nebo vzhled vizitek. To vše je sice důležité a dokresluje to celý koncept podniku, nicméně nejdříve je nutné vybudovat vlastní značku. Vlastní identitu. Nejdůležitější je dát lidem vědět KDO JSME, CO NABÍZÍME a jaký UŽITEK pro naše klienty přinášíme.

“CHCETE-LI VYBUDOVAT VELKÝ PODNIK, VYBUDUJTE NEJDŘÍVE SEBE.” Tomáš Baťa

 

Jak tedy vybudovat vlastní identitu?

  1. Jednou větou se snažte vystihnout, kdo jste. Co ve světě představujete – např. jsem psycholog, jsem kuchař, jsem ekonom.
  2. Stručné shrnutí o vás – co by mělo být jednou napsáno v medailonku o vás?
  3. Najděte si svůj vzor – bude vám přinášet inspiraci, můžete se podívat, jak on vybudoval svoji značku, souhlasit s ním či ne. Všechno vás může posunout kupředu.
  4. Definujte si svůj trh, svoje zákazníky – komu danou službu či produkt přinášíte, komu bude sloužit… čím podrobněji se vám podaří specifikovat odpovědi na tyto otázky, tím lépe budete hledat ty vhodné zákazníky. U zákazníků si specifikujte pohlaví, věk, zájmy, vzdělání, profesi…
  5. Přesně určete potřebu, kterou na trh dodáváte – co konkrétně bude vaše služba či produkt umět. Čím jasnější představu budete mít vy, tím lépe budete schopni tento užitek definovat svým klientům.
  6. Kde je moje konkurence a v čem jsme odlišní – konkurence je dnes na každém rohu, proto je dobré o ní nejen vědět, ale také vědět, v čem my jsme jiní, lepší. Proč zákazník přijde pro zákusky právě k nám, když jen po cestě k provozovně narazí na 3 naše konkurenty?
  7. Jaká je moje osobnost – co mě baví, co umím, u jaké činnosti se dokážu dobýt, s kým trávím nejraději čas… v podnikání byste neměli být sami, proto je dobré, které oblasti podnikání budou bavit vás a jaké přenecháte svým spolupracovníkům.
  8. Rozšiřte svoji značku do světa – jen na vás je, jak se o vás a vaší značce bude mluvit ve světě. Jaká pověst vás bude předcházet?

Zážitková výuka musí přinést uvědomění

Studium probíhá tak, aby každý posluchač měl pod kontrolou, že to, co se naučí, mu bude opravdu prospěšné v profesním i osobním životě

Seznamte se s University of Applied Management

Potřebujete zefektivnit Vaši společnost?

Institute of Applied Psychology je profesionální psychologická společnost, která se specializuje na výzkum, vývoj a prodej psychodiagnostických metod pro oblast psychologie práce, organizace a řízení.

Chcete se dozvědět, jak získat lepší práci?

Ne, tohle nebude jen o teoretických informacích. Z tohoto workshopu odejdete s tím, že opravdu budete vědět, co udělat proto, abyste byli v práci s úsměvem na tváři a nezařadili jste se mezi lidi, kteří chodí z práce se zamračeným pohledem.