Skip to the content

Cold calling aneb nemít strach a jít do toho

Ve středečním článku jsme vám nastínili, co si pod pojmem cold calling můžete představit a jak jej efektivně využít při telefonování s novým zákazníkem. Článek si můžete připomenout zde.

Kdo se již rozhodl stát se obchodníkem, a chce být tím nejlepším obchodníkem, pak jej telefonování naslepo může opravdu posunout velký kus kupředu. Navíc se telefonování naslepo nejspíše nevyhnete. Už samotný kontakt od vašeho stávajícího klienta, který vám předá kontakt na dalšího… pokud prozatím nejste ti nejlepší obchodníci, ke kterým klienti v podstatě chodí sami, pak musíte hledat nové a nové kontakty.

 

Překonejte strach z volání na „studené kontakty“

V několika krocích se dá odbourat stres, který vás přepadne již při samotné myšlence, že byste měli volat na nějaké „cizí“ číslo. A ještě se v této technice stanete mistry.

Základem jsou dobré znalosti

Znalosti jsou základem, který vám pomůže strach překonat. Čím více budete znát produkt či službu, kterou nabízíte, tím lépe budete schopni argumentovat na otázky a námitky klientů. Čím lépe pak budete produkt či službu znát, tím větším expertem se pak stanete… pokud opravdu budete sebejistí (ale pozor, jen zdravě), pak vás zákazník bude o to více poslouchat.

Prodejní dovednosti jako nutnost

Tento krok již vypovídá sám o sobě. Pokud si nejste jisti, vše se dá naučit. A to i prodejní techniky. Ať už projdete školením, které vám zařídí šéf, nebo si koupíte knihu. Způsobů existuje celá řada.

Nepodceňovat přípravu

Máte v hlavě již namyšlený scénář, jak se bude váš telefonát vyvíjet? Co asi bude odpovídat zákazník?? A co když vás překvapí nečekanou otázkou? Budete mlčet? Znejistíte? Není důležité si tvořit scénář telefonátu, ale spíše si vypište jednotlivé kroky, které byste měli dodržet. Stačí heslovitě, stručně a jasně. Při telefonování se pak je rychle podíváte do poznámek a budete vědět, co ještě musíte říct a co již bylo řečeno.

Připravit si k telefonátu můžete i podklady k produktu. V případě, že bude zákazník opravdu zvídavý, pak jste schopni odpovědět na nejrůznější parametry o daném produktu či službě.

Jen trénink dělá mistry

Pokud si nejste jistí, pak nejdříve vyzkoušejte nějaké telefonáty nanečisto. Překonáte tím strach a vypilujete pohotové reakce. Pokud narazíte na své slabé stránky, pak je dolaďte.

 

Posledním krokem a zároveň velice důležitým, je trpělivost. Nenechat se odradit prvním neúspěšným telefonátem a zařazovat cold calling pravidelně do svého denního programu.

Zážitková výuka musí přinést uvědomění

Studium probíhá tak, aby každý posluchač měl pod kontrolou, že to, co se naučí, mu bude opravdu prospěšné v profesním i osobním životě

Seznamte se s University of Applied Management

Potřebujete zefektivnit Vaši společnost?

Institute of Applied Psychology je profesionální psychologická společnost, která se specializuje na výzkum, vývoj a prodej psychodiagnostických metod pro oblast psychologie práce, organizace a řízení.

Chcete se dozvědět, jak získat lepší práci?

Ne, tohle nebude jen o teoretických informacích. Z tohoto workshopu odejdete s tím, že opravdu budete vědět, co udělat proto, abyste byli v práci s úsměvem na tváři a nezařadili jste se mezi lidi, kteří chodí z práce se zamračeným pohledem.