10 hřebíčků do rakve vaší firmy

Na téma „jak být úspěšný“ už byly napsány tucty knih. Ale co se na celou situaci podívat z jiného úhlu? Proč některé podniky končí v propadlišti dějin?

Chybami se člověk učí. Ne vždy se ale musíme poučit z chyb vlastních. Pojďme si tedy přiblížit „zaručené tipy“, jak svou firmu přivést do hrobu:

  1. Neplánujte. Nic. Prostě budeme vyrábět a prodávat. Nepotřebujeme sledovat žádný cíl nebo vizi.
  2. Mějte vždycky pravdu. Jednou to tady přece vedete.
  3. Střídejte vrcholový management každé 3 měsíce. Ten plán prostě jednou někdo splnit musí.
  4. Jako manažer odmítejte ostatním delegovat úkoly. Co kdyby to náhodou zkazili.
  5. Slepě investujte hromady peněz do komplexních informačních systémů a nákladných programů. Nevadí, že to neumíme používat, ale podle letáčku to zvedne produktivitu o 200 %!
  6. Nechejte si pochlebovat. A každému šplhounovi přidejte prémie, že vás umí tak pěkně ocenit.
  7. Škrtejte náklady za každou cenu. Pracovníci přece můžou dělat přesčasy. A to výzkumné oddělení stejně nikdo nepotřebuje.
  8. Inovace hýbou světem. Financujte každý nápad, který se objeví v hlavách výzkumného týmu. Lidé přece rádi koupí hodinky s vodotryskem, no ne?
  9. Nastavte pravidla, limity a kvóty na všechno. Kdo potřebuje trávit na WC déle než 2 minuty?
  10. Vyhovte klientovi za všech okolností. To auto klidně uděláme obojživelné a zlaté.

Začněte se rozvíjet ještě dnes!

Studium MBA vám pomůže zlepšit si své manažerské dovednosti.
Studium BBA vám pomůže naučit se prodávat, vyjednávat, přesvědčovat a ovlivňovat.
Kurz Rekonstrukce identity vám pomůže navrátit sami k sobě, zvládat lépe stres, navazovat zdravé vztahy a naučit se ozdravovat ty nezdravé.

banner
Předchozí článekTajemný svět klientů. Koho hledám a proč?
Další článekUmíte dávat i přijímat lichotky a poklony?
Mým oborem je podniková ekonomika a management, mé srdce si však získala především oblast marketingu, které se nyní aktivně věnuji. S mým zaměřením souvisí i zájem o psychologii – neboť modely trhu jsou jedna věc, ale člověk navzdory učebnicové teorii nejedná vždy racionálně – do hry vstupují osobnostní faktory, emoce apod. Proto se pokouším proniknout hlouběji do tajů lidské mysli a porozumět motivaci lidského chování.