Apple. Nike. Ikea. Co mají vlastně společného? Jsou proslulé po celém světě: Setkal se s nimi pravděpodobně každý, kdo někdy zavítal do většího obchoďáku. Jejich výrobky nemusíte zrovna milovat, logo „nakousnutého jablka“ se vám však vryje do paměti spolehlivě. Čím to je?

Vedení těchto společností si totiž uvědomuje jednu důležitou věc: Značka firmy je základ. Ta zůstává s vašimi zákazníky poté, co opustí prostory vaší prodejny. A vaše značka také rozhodně o tom, zda se zase vrátí nebo raději dají přednost konkurenci.

To přece nechcete, ne? Jak ale budovat vlastní brand? Nabízíme několik praktických tipů, jak začít na vaší značce pracovat ještě dnes.

1. Včera bylo pozdě. Začněte hned!

Značku budujete, ať chcete, nebo ne.

Každý váš úsměv na zákazníky, každá nepříjemná poznámka nebo odmítnutí reklamace… to všechno má na tvář vaší firmy velký vliv. Až budete zítra komunikovat se zákazníky, mějte to na paměti.

Vymakané logo nebo tisíce fanoušků na sociálních sítích si žádají zkušenosti a čas. Slušnost vás nestojí nic – jen trochu úsilí a ochoty vyjít druhým vstříc.

2. Nechte druhé pracovat za vás

Ne, to neznamená, že práce skončila. Ta nejtěžší část vás teprve čeká.

Chcete, aby se k vám lidé vraceli a přivedli i někoho dalšího? Aby se vyjadřovali o vaší firmě s uznáním?

Jednejte s druhými s úctou. Vypsali jste nabídku na pracovní pozici? Odpovězte všem kandidátům (pokud možno ne nicneříkající zprávou). Máte vlastní zaměstnance? Budujte firemní kulturu a dobré osobní vztahy. A zákazníci? Viz výše.

Je jen na vás, jak se budete před ostatními prezentovat. Jedno je jisté: Pokud budete nabízet kvalitní služby a vážit si druhých, lidé si toho všimnou a pošlou to dál. Pokud budete své zákazníky a zaměstnance ignorovat – udělají to samé.

3. Jaká je vaše mise? Podělte se o ni s ostatními

„Cílem Ikea je vytvořit lepší život pro mnoho lidí.“ Tak zní poslání švédské firmy, která nabízí cenově dostupný nábytek milionům lidí po celém světě. Jednoduché a jasné.

Co je posláním vaší firmy? Jaký problém můžete druhým vyřešit?

Zamyslete se. Odpověď byste měli formulovat přesně a jasně, žádná obecná klišé. Máte to? Dejte o tom vědět ostatním.

Pokud se druzí s vaší misí ztotožní, bude to pro vás zase o něco jednodušší. Pro zákazníky bude výrobek s příběhem atraktivnější, zaměstnancům bude zase jasnější, kam vaše firma směřuje.

V dnešní době je budování brandu velkým tématem. S rozvojem digitálního marketingu se před námi otevírají nové možnosti, jak se dostat k zákazníkům blíž než kdykoli předtím.

Ani neomezený rozpočet a špičkový markeťák za vás ale všechnu práci neudělá. Pokud nevíte, co chcete na Facebooku fanouškům sdělit, nebo neumíte prodat příběh firmy tak, aby prodával, čekají vás krušné časy.

Vy ale chcete patřit mezi nejlepší, je to tak? Proto se nebojte hledat způsoby, jak mít k zákazníkům zítra blíže než dnes. A občas se jich zeptejte. Oni vám rádi napoví.

Na závěr bych se s vámi chtěl podělit o jedno přirovnání, na které jsem narazil před pár lety. Znělo asi nějak takto:

„Můžete mít ve znaku jablko a vydělávat miliony. Nebo hrušku a třít bídu s nouzí.“

Tak co myslíte? Má smysl budovat firemní značku? A jaká strategie se vám osobně osvědčila? Podělte se s námi o své názory v komentářích.

Předchozí článekProkrastinace
Další článekPravda vítězí! … No jo, ale která?
Studuji historii na Masarykově univerzitě v Brně. Studium v srdci Moravy mě také přivedlo zpět k mým kořenům ve Slezsku - zaměřuji se na dějiny slezsko-moravské šlechty, která v mnohém vtiskla oběma regionům jejich dnešní podobu. Kromě toho se ve volných chvílích věnuji personalistice nebo copywritingu. K tématům osobního rozvoje mne přivedl zájem pochopit lidské myšlení, stejně jako záliba v poznávání nových lidí. Právě jejich příběhy jsou pro mne inspirací neustále na sobě pracovat.

KOMENTOVAT

Prosím vložte poznámku
Prosím, zadejte své jméno a příjmení