Existují lidé, kteří se s obchodním talentem zkrátka narodili. Alespoň dle toho, co říkají. Nicméně, existují psychologické taktiky, které se prodejce může naučit a své podnikání tak vylepšit.

Tyto taktiky jsou shrnuty v psychologických aspektech obchodního jednání, manipulaci – jak uzavřít obchodní dohodu. Mezi tyto taktiky patří následující:

Vyberte si dobré počasí

To by mělo být slunečné – zákazníci mají tendenci být více aktivní a nadšení, když je na obloze slunce. Počasí má co do činění s emocemi lidí. Ponuré a studené odpoledne vzbuzuje smutné pocity a osamělost. Nejde však jen o počasí jako takové, je třeba celkově odhadnout správnou dobu. Při domlouvání schůzky se ujistěte, že to pro potenciálního klienta není úplně „mimo sezónu“, řekněme po pohřbu nebo uprostřed jiné strašlivé události.

Udělej si domácí úkol

Zjistěte si o vašich potenciálních klientech co nejvíc a nechte jim pocit, že je znáte – někdy více, než znají sami sebe. Tím vytvoříte cestu pro vás oba, potom můžete snáze a v pohodě hovořit o věcech kolem sebe a pak podnikání.

Poslouchejte

Psychologický aspekt obchodního jednání nespočívá v tom, abyste neustále mluvili. Poslouchat neznamená, že jste byli přechytračeni jinou osobou. Znamená to být připraven na to, jakou otázku je třeba položit a být schopen správně odpovědět. Musíte naslouchat, co klient říká a něco si z toho vzít. To také umožňuje „obout jejich boty“, psychologické paradigma, které vždy funguje na téměř všechny klienty. Když posloucháte, můžete:

  • Pochopit osobnost klientů, jejich emocionální pouta a to, co mají rádi, nebo nenávidí
  • Připravte se na další věc, kterou říci, což by se mělo shodovat s tím, co klienti chtějí slyšet
  • Vysledovat nadcházející otázky, které mohou nastat a přemýšlet, jak na ně odpovědět

Udělejte na klienta dojem, že tenhle obchod je přesně pro něj

Zapojte svého klienta do každého budoucího plánu, zatímco diskutujete o svém podnikání. Ať se cítí, že je pro vás důležitý a že to, co děláte, děláte především pro něj a vaše spolupráce mu přinese spoustu výhod. Zdůrazněte sympatie vůči klientovi a přesvědčte je, že právě vaše nabídka obchodu je to, co jim vytrhne trn z paty.

KOMENTOVAT

Prosím vložte poznámku
Prosím, zadejte své jméno a příjmení