Marketing pro obchodníky

0
81

Řada z vás, kteří pracujete v oblasti obchodu a na výkonově orientovaných pozicích, se střetává často s těmi samými problémy. Tento článek se zaměřuje přímo na vás, na to, co je ve vašich silách změnit, aby vaše práce byla efektivnější, smysluplnější, rychlejší a aby vás více bavila a naplňovala. Proto přijměte toto pozvání a začtěte se do dalších řádků, na nichž leží praktické informace, díky kterým se posunete zas o kus dál. V informacích je moc a v chuti se učit síla.

Kdo jsem já?

Obraťte pozornost k sobě samým a zaměřte se na to, co vás dělá dobrým obchodníkem, jaké jsou vaše přednosti, když vedete obchodní jednání, a jak jednáte a působíte na své klienty. To vše ovlivňuje, že se klient rozhodne uzavřít obchod právě s vámi, a závisí na tom, jak bude ve výsledku spokojen. Poctivě si zodpovězte otázku, s jakými klienty slavíte úspěchy, co od vás očekávají, jaká komunikace vůči nim vám vyhovuje, cítíte se v ní jistě a dokážete tak nejlépe uspokojit přání klienta. Nekopírujte, hledejte odpovědi v sobě, vy sami jste tím nejlepším návodem jak uspět. Poznejte sebe, své silné a slabé stránky a pracujte s nimi.

Kdo je můj cílový zákazník?

Je ideálním klientem pro vás malá, střední či velká firma, živnostník? S jakými klienty se vám uzavíral obchod snadno? Co měli tito klienti společného? Zodpovězením těchto otázek se vám vaše práce velmi usnadní, neboť víte, u koho máte šanci, kde ho hledat a jak k němu přistupovat.

Co je váš klient pro zvýšení produkce své firmy ochoten udělat? Jak široce je otevřen novým, neotřelým nápadům a řešením? Je vám jasné, že klienta musíte zaujmout, získat jeho pozornost, abyste s ním mohli uzavřít obchod. Vy jste ti, kdo mu musí jasně říct: „My jsme pro vás ti praví. My víme, co chcete, a víme jak to zrealizovat. A pokud si nejste ještě plně jist, jsme vám schopni a ochotni profesionálně poradit.“

Jak si rezervovat schůzku?

Zmapovali jste si terén. Poctivě jste se podívali na sebe, víte, kdo jste, co nabízíte, víte, koho oslovit a kde ho hledat. A to rozhodně není málo. Nyní vás ale čeká důležitý krok – domluvit si schůzku, neboť to je právě ta kýžená cesta k úspěšnému obchodu. Jak jsme si už řekli, nejdůležitější je zaujmout, a to do prvních tří vteřin. Přiznejme si otevřeně, že dělat vždy, to co vždy, a očekávat zázračné výsledky v podobě davu chtivých zákazníků, je čistá iluze. Jak tedy na to jít jinak? Velký a dosud ne ještě zcela odkrytý potenciál se nachází v multimédiích, díky nimž se nejvíce přiblížíte osobnímu kontaktu se zákazníkem. Slyšeli jste již o videovizitce? Video vás představí nejlépe, váš výborný první dojem zapůsobí na zákazníka, který získá pocit, že vás zná. Ve videovizitce mějte jasno, co chcete klientovi sdělit, a sdělte to zajímavě, k věci a zakončete to výzvou. Na videu si dejte záležet a nešetřete na kvalitě, pečlivě si rozmyslete, jak chcete působit, a oslovte s jeho tvorbou toho, kdo s vaší představou souzní. První dojem je totiž jen jeden a ten nevydařený se z paměti jen tak nesmaže.

Kvalitní hotová videovizitka si zaslouží rozletět se do světa a dát o vás vědět co nejvíce potenciálním zákazníkům. Využijte celou škálu možností, která se vám dnes nabízí, jako jsou v podpisu na e-mailu, zveřejnění na youtube.com a nasdílení na sociální sítě. Zde buďte pečliví a kreativní, dejte videu poutavý název, takový, kterému jen málokdo odolá a nepřehraje si jej, a vyplňte co nejvíce detailů, klíčových slov, aby se vaše videovizitka často objevovala ve vyhledávání příbuzných témat. S multimédii se vám otevírá nevídaný prostor k oslovení nevídaného množství lidí. Nebojte se ho využít!

Jak na schůzce zanechat ten nejlepší první dojem?

Vaše videovizitka zanechala ten nejlepší dojem a vy brzy usednete naproti člověku, který si přeje se s vámi sejít. Zaujali jste ho, což je perfektní, ale neusněte na vavřínech. Překvapili jste jej jednou, překvapte jej znovu. V předchozím článku jsme se věnovali výměnám. Pamatujete si výměnu 4. typu (Dostal/a více, než čekal/a)? Nyní je ten pravý čas teoretický poznatek uplatnit v praxi a dát více, než je od vás očekáváno. Zaujměte nápaditou, netradičně řešenou vizitkou s poutavým popiskem a nejlépe i  vaší tváří. Ano, i na takové zdánlivé maličkosti můžete uzavřít obchod. Nejde o ten kousek tvrdého papíru, jde o důkaz Vaší kreativity a schopností. Dokazujte klientovi každou chvíli, že vy jste ti, kteří mají dost nápadů a originality, aby si poradili s každým jeho přáním.

Jak získat zpětnou vazbu a využít ji k získávání dalších klientů?

Pozitivní zpětná vazba vás potěší, ujistí vás, že směr, kterým jste se vydali, je ten správný. Negativní zpětná vazba je možná ještě důležitější, neboť vás upozorní na nedostatky a vybídne vás k jejich nápravě a zlepšení.

Sestavte si seznam pěti spokojených klientů, kteří budou ochotni o vás podat pozitivní reference. A jelikož jste již poznali sílu a moc videa, neváhejte jej použít znovu. Lidé s vámi budou uzavírat obchod, budou-li věřit v úspěšnou spolupráci s vámi. A k tomu je taková zpětná vazba ideální.

Odlište se od ostatních a buďte ti nejlepší!

NECHAT ODPOVĚĎ

Prosím, vložte Váš komentář
Prosím, vložte Vaše jméno
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.