Nebojte se říkat pravdu

0
93

Heather, pekařka pro cateringovou společnost, začala mít problémy s jedním ze svých spolupracovníků poté, co ji převálcoval v oblasti zkušeností a schopností v kuchyni. Poté, co její averze téměř dosáhla úrovně nezvladatelnosti, domluvila schůzku, během níž mu vysvětlila, jak se cítila.

„Byla jsem si jistá, že budu říkat pravdu“, říká Heather. „Tím mám na mysli, že jsem s ním mluvila naprosto upřímně o svém nepohodlí, aniž bych se snažila zlehčovat nebo úplně bagatelizovat skutečnost, že se cítím nerespektována. Používala jsem hodně slovo „já“, ale byla jsem také jednoznačná v tom, proč se pracovní prostředí stalo nesnesitelným.“

Přestože to, co setkání předcházelo, bylo až děsivé – Heather  plakala v autě na cestě do práce a málem to nakonec otočila – tak se od rozmluvy mnoho zlepšilo. Kolega byl schopen Heather naslouchat, aniž by na ni útočil a hlavně, pracovní prostředí se stalo výrazně příjemnějším.

Obavy z reakce

Zkušenost Heather je naprosto normální a to zejména v tom, jak špatně se cítila předtím, než proběhla schůzka, kde vylíčila, co se jí nelíbí. Většina lidí má problém vyjádřit, jak se doopravdy cítí, když se v rodinném nebo pracovním životě vyskytnou problémy.

Mike Robbins ve své knize Be Yourself píše: „Lidé se obávají, že jejich bolest bude nepochopena a zamítnuta, takže změní svá slova i činy a mohou dokonce manipulovat situace a lidi, aby dostali, co chtějí, aniž by museli mluvit upřímně.“

Nicméně, říkání pravdy je nejen psychicky osvobozující, je to také prospěšné pro vaše fyzické zdraví. „Když ukážeme naše pravé já, aby zářilo, léčíme se,“ říká Rankin, autor připravované knihy Mind Over Medicine: Scientific Proof You Can Heal Yourself.
Potlačování emocí a zlosti může vést ke stresu, který se pak může projevit nejen na duši, ale i na těle. Uvolnění napětí a vyhnutí se stresu je jen jednou z mnoha výhod říkání pravdy.

Ale jak se to dá udělat, aniž bychom si neznepřátelili ostatní?

  1. Zaměřte se na realitu a nechtějte mít za každou cenu pravdu. Mluvte ze srdce a zaměřte se na vyjadřování svých pocitů, aniž byste na druhého útočili.
  2. Poznejte svou vlastní pravdu přes introspektivní cvičení. Přemýšlejte o tom, čeho si ceníte, co vás inspiruje, co vás naplňuje, co vám dává smysl v životě.
  3. Praxe. Říkání pravdy se stává snazším s časem a s opakováním. Vždy věnujte pozornost své „vnitřní kontrolce“. A pokud se vám něco nezdá, nechte svůj hlas, aby byl vyslyšen.

Může být těžké začít mluvit, ale je jednodušší říkat pravdu, než se problému vyhnout. Je nutné mít odvahu promluvit, riskovat nelibost toho druhého, nicméně když to zvládneme, fyzické a psychické výhody tohoto počínání jsou nekonečné.

NECHAT ODPOVĚĎ

Prosím, vložte Váš komentář
Prosím, vložte Vaše jméno