Pracovní nabídka na seznamce nebo nábor celých skupin – firmy, které se nebály udělat výběrové řízení jinak

0
63

Pracovní nabídka na seznamce nebo nábor celých skupin – firmy, které se nebály udělat výběrové řízení jinak

Zveřejnit inzerát na pracovní weby, projít životopisy, položit kandidátovi otázky, zhodnotit zkušenosti, vybrat nového pracovníka. To je nejstandardnější proces výběrového řízení. Některé firmy ale už pochopily, že takhle jednoduše to vždy nepůjde. Aby opravdu zaujaly ty nejlepší kandidáty, je potřeba být alespoň trochu kreativní, být viděn a být v něčem lepší než konkurence. Asi největší potenciál pro experimentování nabízí hned úplný začátek výběrového řízení, tedy reklama, inzerce a oslovování kandidátů. Netradičně se těchto aktivit zhostila například Newyorská společnost Fetch.

Mezi hledáním lásky získal i stáž

Známá seznamovací aplikace Tinder funguje na principu vzájemné shody. Pokud uživatele označíte symbolem „líbí se mi“ a on vás také, aplikace vás propojí a můžete si psát. A přesně tuto službu použila firma Fetch pro nalezení stážisty. Mezi profily muže a žen hledajících partnery společnost zařadila i svůj profil a v popisu kromě informací o firmě požádala zájemce, ať napíší co nejzajímavější „pick-up line“ neboli úvodní „balící hlášku“. Společnost po tři týdny komunikovala se všemi propojenými uživateli a uživatelkami, a to včetně těch, kteří nebyli pozorní a původně si mysleli, že se jedná o reálný protějšek. Nakonec na interview pozvali pět lidí a získali i vytouženého nového stážistů. Více o tom, jak netradiční způsob náboru fungoval, můžete zjistit v tomto videu.

Přihlaste se jako tým, lákala společnost

Že týmová spolupráce není pro firmu jen fráze, dokázala irská společnost Stripe. Rozhodla se totiž, že místo jednotlivců dá možnost přihlásit se celým týmům. Napsali k tomu. „Trh se doteď zaměřoval na nábor atomů, my chceme zkusit získat molekuly.“ Svůj krok vysvětlila firma tak, že někteří lidé jsou spolu zvyklí pracovat, doplňují se a pomáhají si překonat problémy. Do výběrového řízení tak umožnila přihlásit se dvou až pětičlenným týmům. Interview se skládalo z několika individuálních a skupinových úkolů. Úspěšně pak mohli projít buď všichni členové týmu, nebo žádný. Nabídku ale mohli kandidáti individuálně odmítnout.

Pokud vám zní přístup společnosti Stripe příliš naivně, váš úsudek váz nezklamal. Firma po roce tento náborový experiment ukončila. Nepodařilo se jim nabrat žádný tým. I z tohoto výběrového řízení vzešli pouze jednotlivci, další členové týmu nabídku odmítli, nebo tým neprošel vůbec. Společnost nicméně stále vítá, pokud se do jednoho výběrového řízení zároveň přihlásí více kandidátů, kteří se navzájem znají. Společnost k nim už ale přistupuje opět pouze individuálně.

Ať už byl nábor lidí úspěšný nebo ne, ani jedna z firem svého netradičního přístupu nelituje. Kromě cenných zkušeností se jim totiž dostalo i pozitivní pozornosti, což je velkou výhodou pro firemní marketing.

Předchozí článekObchodník Lovec/Pečovatel- Tajemství obchodu 2019
Další článekObchodní přístup
Gabriela O.
Vždycky mě zajímalo, jak lidé přemýšlí a jaké myšlenky a pocity se skrývají, za tím, co říkají. Taky mě baví psát, hrát si se slovy a vymýšlet věci. Při bakalářském studiu jsem proto zkombinovala dva zdánlivě nesouvisející obory – psychologii a žurnalistiku a rozhodně nelituji. Momentálně už studuji pouze psychologii a do budoucna bych se chtěla věnovat výběrovým řízením, organizaci teambuildingů nebo třeba HR marketingu. Oblast pracovní psychologie je totiž to, co mě aktuálně nejvíc zajímá. A právě o té píšu články pro Institute of Applied Psychology https://www.psychometry.cz/.

NECHAT ODPOVĚĎ

Prosím, vložte Váš komentář
Prosím, vložte Vaše jméno