Příprava na navolání schůzky – finanční konzultanti (2. část)

0
81

V minulém článku, který byl věnován speciálně finančním konzultantům, jsme vám slíbili praktické rady pro sjednávání schůzek, udržování a zlepšování vztahů a získávání doporučení. Pojďme tedy slib splnit.

Schůzka s přáteli

Nebudeme si lhát – lidé, vč. vašich známých a přátel jsou opatrní a nedůvěřiví. Možná se jim již v minulosti stalo, že byli oklamáni, a vůči vaší nové práci jsou více než skeptičtí. Na vás tedy není pouze sjednat si s nimi schůzku, kde jim nabídnete produkty, které jim ušetří či zhodnotí jejich finanční prostředky, bohužel vlivem neprofesionální činnosti některých finančních poradců budete muset zlomit počáteční nedůvěru a přesvědčit je, že jste skutečně odborníkem a váš prvotní záměr je jim pomoci.

U přátel je to snazší. Znáte se a mezi vámi panuje důvěra a porozumění. Tak jako vy věříte, že lidé, kterým nyní voláte, jsou vaši přátelé, stejným způsobem věří oni vám. Nechcete přátelství narušit, naopak je ještě posílit. V tuto chvíli si uvědomujete, jak je vzájemná důvěra cenná a také křehká.

Sjednání schůzky s přáteli je věc minuty. Nevěříte? Pozdravíte přítele, představíte se, zeptáte se, zda na vás má chvilku, a může mluvit, a zeptáte se ho, zda si můžete zajít na kávu. Celý hovor v jedné větě. Přátelům nemusíte nic vysvětlovat, je přece běžné se s nimi vídat a sdílet zážitky, názory, radosti i strasti. Nezačínejte o vaší nové práci a obchodu mluvit hned po telefonu, vzbudíte tak dojem, že je to jediný důvod, proč voláte, a vaši přátelé získají pocit, že je chcete jen využít. A zde byste byli na nejlepší cestě pohřbít vaše přátelství.

To samé platí na schůzce samotné – primárně je to schůzka s přáteli a jejím cílem je přátelství prohloubit. Na schůzku jděte dobře naladěni. Pamatujte si, že vaše emoce působí na vaše okolí a předurčují váš úspěch. Pokud jděte na schůzku spíše jako na lov, můžete očekávat, že dotyční to vycítí a zaujmou odmítavý postoj, dříve než pronesete jediné slovo. Nádech, výdech, uvolněte se – jsou to vaši přátelé, ne cíle! Bavte se tedy jako vždy o tom, co vás zajímá a pojí.

Teprve pak přichází na řadu obchod. Požádejte své přátele o pomoc. Od toho jste také přáteli a vy tímto máte i skvělou příležitost si vaše přátelství otestovat, neboť přátelé si pomoci chtějí. Mohou vám doporučit klienty nebo ukázat smlouvy, na nichž se můžete učit. Počítejte s jistou dávkou nedůvěry a připravte se na ni. Profesionálně, s fakty, stručně a k věci. Nevyprávějte dlouhé příběhy, ale dejte najevo, že rozumíte a že pro každý případ máte odborné vedení a supervizi.

Budujte vztahy a pečujte o ně se vší pozorností!

V dobrém se vám to vrátí. Sejděte se s někým bez jakýchkoli postranních úmyslů, dejte najevo, že vám záleží na vzájemném vztahu a že máte radost se s někým vidět“jen tak“. Na těchto schůzkách možná neuzavřete žádný obchod, ale zapíšete tím nejlepším způsobem a lidé se k vám budou vracet.

Nejlepší doporučení vám dá nadšený klient

V minulém článku, který byl věnován speciálně finančním konzultantům, jsme vám slíbili praktické rady pro sjednávání schůzek, udržování a zlepšování vztahů a získávání doporučení. Pojďme tedy slib splnit.

Schůzka s přáteli

Nebudeme si lhát – lidé, vč. vašich známých a přátel jsou opatrní a nedůvěřiví. Možná se jim již v minulosti stalo, že byli oklamáni, a vůči vaší nové práci jsou více než skeptičtí. Na vás tedy není pouze sjednat si s nimi schůzku, kde jim nabídnete produkty, které jim ušetří či zhodnotí jejich finanční prostředky, bohužel vlivem neprofesionální činnosti některých finančních poradců budete muset zlomit počáteční nedůvěru a přesvědčit je, že jste skutečně odborníkem a váš prvotní záměr je jim pomoci.

U přátel je to snazší. Znáte se a mezi vámi panuje důvěra a porozumění. Tak jako vy věříte, že lidé, kterým nyní voláte, jsou vaši přátelé, stejným způsobem věří oni vám. Nechcete přátelství narušit, naopak je ještě posílit. V tuto chvíli si uvědomujete, jak je vzájemná důvěra cenná a také křehká.

Sjednání schůzky s přáteli je věc minuty. Nevěříte? Pozdravíte přítele, představíte se, zeptáte se, zda na vás má chvilku, a může mluvit, a zeptáte se ho, zda si můžete zajít na kávu. Celý hovor v jedné větě. Přátelům nemusíte nic vysvětlovat, je přece běžné se s nimi vídat a sdílet zážitky, názory, radosti i strasti. Nezačínejte o vaší nové práci a obchodu mluvit hned po telefonu, vzbudíte tak dojem, že je to jediný důvod, proč voláte, a vaši přátelé získají pocit, že je chcete jen využít. A zde byste byli na nejlepší cestě pohřbít vaše přátelství.

To samé platí na schůzce samotné – primárně je to schůzka s přáteli a jejím cílem je přátelství prohloubit. Na schůzku jděte dobře naladěni. Pamatujte si, že vaše emoce působí na vaše okolí a předurčují váš úspěch. Pokud jděte na schůzku spíše jako na lov, můžete očekávat, že dotyční to vycítí a zaujmou odmítavý postoj, dříve než pronesete jediné slovo. Nádech, výdech, uvolněte se – jsou to vaši přátelé, ne cíle! Bavte se tedy jako vždy o tom, co vás zajímá a pojí.

Teprve pak přichází na řadu obchod. Požádejte své přátele o pomoc. Od toho jste také přáteli a vy tímto máte i skvělou příležitost si vaše přátelství otestovat, neboť přátelé si pomoci chtějí. Mohou vám doporučit klienty nebo ukázat smlouvy, na nichž se můžete učit. Počítejte s jistou dávkou nedůvěry a připravte se na ni. Profesionálně, s fakty, stručně a k věci. Nevyprávějte dlouhé příběhy, ale dejte najevo, že rozumíte a že pro každý případ máte odborné vedení a supervizi.

Budujte vztahy a pečujte o ně se vší pozorností!

V dobrém se vám to vrátí. Sejděte se s někým bez jakýchkoli postranních úmyslů, dejte najevo, že vám záleží na vzájemném vztahu a že máte radost se s někým vidět“jen tak“. Na těchto schůzkách možná neuzavřete žádný obchod, ale zapíšete tím nejlepším způsobem a lidé se k vám budou vracet.

Nejlepší doporučení vám dá nadšený klient

Pečujete o své klienty pozorně a náležitě jim dáváte, jak jsou pro vás důležití, ptáte se jich na jejich názory, přání a dle jejich postřehů se snažíte neustále zlepšovat? Nepřestáváte a děláte ze spokojených klientů nadšené? Pak je ten pravý čas od nich získat doporučení.

Zeptejte se svých klientů, proč jsou s vámi, proč vám dovolují se o ně starat, a zda jejich slova uznání můžete použít dál. Dobré doporučení je takové, které vám dal klient s plným vědomím toho, že tam můžete zavolat, odkázat se na něj, a zároveň vám poskytl dost informací na to, aby byla reálná šance na sjednání schůzky. Pokud zavolá přímo před vámi a vřele vás doporučí, gratulujeme, máte opravdu nadšeného klienta a výsledky vaší práce by vám právem měly dělat radost.

NECHAT ODPOVĚĎ

Prosím, vložte Váš komentář
Prosím, vložte Vaše jméno
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.