Příprava na navolání schůzky – finanční konzultanti (2. část)

0
71

V minulém článku, který byl věnován speciálně finančním konzultantům, jsme vám slíbili praktické rady pro sjednávání schůzek, udržování a zlepšování vztahů a získávání doporučení. Pojďme tedy slib splnit.

Schůzka s přáteli

Nebudeme si lhát – lidé, vč. vašich známých a přátel jsou opatrní a nedůvěřiví. Možná se jim již v minulosti stalo, že byli oklamáni, a vůči vaší nové práci jsou více než skeptičtí. Na vás tedy není pouze sjednat si s nimi schůzku, kde jim nabídnete produkty, které jim ušetří či zhodnotí jejich finanční prostředky, bohužel vlivem neprofesionální činnosti některých finančních poradců budete muset zlomit počáteční nedůvěru a přesvědčit je, že jste skutečně odborníkem a váš prvotní záměr je jim pomoci.

U přátel je to snazší. Znáte se a mezi vámi panuje důvěra a porozumění. Tak jako vy věříte, že lidé, kterým nyní voláte, jsou vaši přátelé, stejným způsobem věří oni vám. Nechcete přátelství narušit, naopak je ještě posílit. V tuto chvíli si uvědomujete, jak je vzájemná důvěra cenná a také křehká.

Sjednání schůzky s přáteli je věc minuty. Nevěříte? Pozdravíte přítele, představíte se, zeptáte se, zda na vás má chvilku, a může mluvit, a zeptáte se ho, zda si můžete zajít na kávu. Celý hovor v jedné větě. Přátelům nemusíte nic vysvětlovat, je přece běžné se s nimi vídat a sdílet zážitky, názory, radosti i strasti. Nezačínejte o vaší nové práci a obchodu mluvit hned po telefonu, vzbudíte tak dojem, že je to jediný důvod, proč voláte, a vaši přátelé získají pocit, že je chcete jen využít. A zde byste byli na nejlepší cestě pohřbít vaše přátelství.

To samé platí na schůzce samotné – primárně je to schůzka s přáteli a jejím cílem je přátelství prohloubit. Na schůzku jděte dobře naladěni. Pamatujte si, že vaše emoce působí na vaše okolí a předurčují váš úspěch. Pokud jděte na schůzku spíše jako na lov, můžete očekávat, že dotyční to vycítí a zaujmou odmítavý postoj, dříve než pronesete jediné slovo. Nádech, výdech, uvolněte se – jsou to vaši přátelé, ne cíle! Bavte se tedy jako vždy o tom, co vás zajímá a pojí.

Teprve pak přichází na řadu obchod. Požádejte své přátele o pomoc. Od toho jste také přáteli a vy tímto máte i skvělou příležitost si vaše přátelství otestovat, neboť přátelé si pomoci chtějí. Mohou vám doporučit klienty nebo ukázat smlouvy, na nichž se můžete učit. Počítejte s jistou dávkou nedůvěry a připravte se na ni. Profesionálně, s fakty, stručně a k věci. Nevyprávějte dlouhé příběhy, ale dejte najevo, že rozumíte a že pro každý případ máte odborné vedení a supervizi.

Budujte vztahy a pečujte o ně se vší pozorností!

V dobrém se vám to vrátí. Sejděte se s někým bez jakýchkoli postranních úmyslů, dejte najevo, že vám záleží na vzájemném vztahu a že máte radost se s někým vidět“jen tak“. Na těchto schůzkách možná neuzavřete žádný obchod, ale zapíšete tím nejlepším způsobem a lidé se k vám budou vracet.

Nejlepší doporučení vám dá nadšený klient

V minulém článku, který byl věnován speciálně finančním konzultantům, jsme vám slíbili praktické rady pro sjednávání schůzek, udržování a zlepšování vztahů a získávání doporučení. Pojďme tedy slib splnit.

Schůzka s přáteli

Nebudeme si lhát – lidé, vč. vašich známých a přátel jsou opatrní a nedůvěřiví. Možná se jim již v minulosti stalo, že byli oklamáni, a vůči vaší nové práci jsou více než skeptičtí. Na vás tedy není pouze sjednat si s nimi schůzku, kde jim nabídnete produkty, které jim ušetří či zhodnotí jejich finanční prostředky, bohužel vlivem neprofesionální činnosti některých finančních poradců budete muset zlomit počáteční nedůvěru a přesvědčit je, že jste skutečně odborníkem a váš prvotní záměr je jim pomoci.

U přátel je to snazší. Znáte se a mezi vámi panuje důvěra a porozumění. Tak jako vy věříte, že lidé, kterým nyní voláte, jsou vaši přátelé, stejným způsobem věří oni vám. Nechcete přátelství narušit, naopak je ještě posílit. V tuto chvíli si uvědomujete, jak je vzájemná důvěra cenná a také křehká.

Sjednání schůzky s přáteli je věc minuty. Nevěříte? Pozdravíte přítele, představíte se, zeptáte se, zda na vás má chvilku, a může mluvit, a zeptáte se ho, zda si můžete zajít na kávu. Celý hovor v jedné větě. Přátelům nemusíte nic vysvětlovat, je přece běžné se s nimi vídat a sdílet zážitky, názory, radosti i strasti. Nezačínejte o vaší nové práci a obchodu mluvit hned po telefonu, vzbudíte tak dojem, že je to jediný důvod, proč voláte, a vaši přátelé získají pocit, že je chcete jen využít. A zde byste byli na nejlepší cestě pohřbít vaše přátelství.

To samé platí na schůzce samotné – primárně je to schůzka s přáteli a jejím cílem je přátelství prohloubit. Na schůzku jděte dobře naladěni. Pamatujte si, že vaše emoce působí na vaše okolí a předurčují váš úspěch. Pokud jděte na schůzku spíše jako na lov, můžete očekávat, že dotyční to vycítí a zaujmou odmítavý postoj, dříve než pronesete jediné slovo. Nádech, výdech, uvolněte se – jsou to vaši přátelé, ne cíle! Bavte se tedy jako vždy o tom, co vás zajímá a pojí.

Teprve pak přichází na řadu obchod. Požádejte své přátele o pomoc. Od toho jste také přáteli a vy tímto máte i skvělou příležitost si vaše přátelství otestovat, neboť přátelé si pomoci chtějí. Mohou vám doporučit klienty nebo ukázat smlouvy, na nichž se můžete učit. Počítejte s jistou dávkou nedůvěry a připravte se na ni. Profesionálně, s fakty, stručně a k věci. Nevyprávějte dlouhé příběhy, ale dejte najevo, že rozumíte a že pro každý případ máte odborné vedení a supervizi.

Budujte vztahy a pečujte o ně se vší pozorností!

V dobrém se vám to vrátí. Sejděte se s někým bez jakýchkoli postranních úmyslů, dejte najevo, že vám záleží na vzájemném vztahu a že máte radost se s někým vidět“jen tak“. Na těchto schůzkách možná neuzavřete žádný obchod, ale zapíšete tím nejlepším způsobem a lidé se k vám budou vracet.

Nejlepší doporučení vám dá nadšený klient

Pečujete o své klienty pozorně a náležitě jim dáváte, jak jsou pro vás důležití, ptáte se jich na jejich názory, přání a dle jejich postřehů se snažíte neustále zlepšovat? Nepřestáváte a děláte ze spokojených klientů nadšené? Pak je ten pravý čas od nich získat doporučení.

Zeptejte se svých klientů, proč jsou s vámi, proč vám dovolují se o ně starat, a zda jejich slova uznání můžete použít dál. Dobré doporučení je takové, které vám dal klient s plným vědomím toho, že tam můžete zavolat, odkázat se na něj, a zároveň vám poskytl dost informací na to, aby byla reálná šance na sjednání schůzky. Pokud zavolá přímo před vámi a vřele vás doporučí, gratulujeme, máte opravdu nadšeného klienta a výsledky vaší práce by vám právem měly dělat radost.

NECHAT ODPOVĚĎ

Prosím, vložte Váš komentář
Prosím, vložte Vaše jméno