Jak si sjednat schůzku po telefonu

0
58

Telefon před vámi a vy si sami k sobě říkáte. Tak jo, jdu na to, jdu volat. Dali jste si na to dvě hodiny, které jste si slíbili věnovat výhradně volání, avšak kolik času opravdu volání věnujete? Nebudeme si lhát, volání nepatří mezi oblíbené činnosti, je náročné a vy můžete mít pocit, že místo toho, abyste se skutečně věnovali klientům a jejich potřebám, jste srostli s telefonem. Jenže jedno neexistuje bez druhého a my vám chceme ukázat, že tuto činnost můžete zvládat rychle, kvalitně a s potřebnými výsledky.

Hodina až dvě hodiny času denně jsou opravdu ideální doba, kterou volání věnovat, abyste neztratili motivaci, pozornost a chuť tuto práci dělat. Ideálně byste se měli dovolat 30 lidem, přičemž 15 až 20 dovolaných kontaktů je stále dobrý výsledek. Teď jen sebrat všechno vaše soustředění a disciplínu a během vyhrazeného času opravdu jen volat. Pamatujte, že každá činnost, která vás odvádí od volání, je obtěžující a snižuje ochotu pokračovat. Poctivým úsilím může na konci být 10 schůzek za týden, kdy se setkáte s klienty.

Do boje s námitkami

Abyste uskutečnili smysluplnou schůzku, potřebujete se sejít s kompetentní osobou, tedy osobou, jež má právo rozhodovat a řešit věci. Nezřídka se vám ale stane, že se dovoláte osobám, které tuto pravomoc nemají a které kompetentním osobám zprostředkovávají informace a domlouvají schůzky a mají přímo v popisu práce zbavit svého nadřízeného lidé, setkání s nimiž považuje za zbytečné. Mějte proto na mysli, že hovor s asistentkou by však měl vypadat jinak nežli s klientem. Dovolám-li se asistentce, požaduji telefonní číslo (pro případ, že hovor vypadne) a termín schůzky s kompetentní osobou. Asistentky jsou ale vyzbrojeny arzenálem možných námitek a vy všechny musíte umět odrazit. Tedy do boje!

„Nesmím spojovat.″

Asistentky jsou povoláním osoby, které plní úkoly. Vysvětlete, že jste na stejné pozici, tedy že také potřebujete splnit svůj úkol, a nebojte se pochválit. Pokud stále narážíte na neústupné „ne″, položte otázku. „Co mám tedy udělat, abych se s panem ředitelem setkal?″

„Pošlete nejdříve e-mail a my se vám ozveme.″

První námitku jste zvládli, neboť přišla druhá. E-mail. „Pošlete e-mail″ se zdá funguje jako univerzální zaklínadlo, kterým se vás snaží odčarovat z dosahu.

„Samozřejmě, klidně jej zašlu, ale řekněte mi prosím vás váš názor, co si myslíte o tom, že mail a jeho čtení zabere více času než osobní setkání?″ Trvejte na své otázce, donuťte je přemýšlet! Doba je uspěchaná a lidé po vás chtějí zasílat informace e-mailem, protože si myslí, že nemají čas.

„Co do toho e-mailu mám vložit?″ Že je to na vás? Nebojte se pochválit asistentku, abyste měli jistotu, že mail bude přeposlán přímo panu řediteli. Můžete se zeptat: „Už se vám někdy stalo, že vám někdo poslal mail, po jehož přečtení jste zatoužil po schůzce s ním a těšil se na ni? Pokud ano, prosím vás, přepošlete mi ho.″ To, co musíte udělat, je na sebe strhnout pozornost, neboť ředitelé podniků se zájmem o jejich rozvoj, potřebují inspiraci, zajímavá setkání a být obklopeni tím, co je posouvá výš. Nebojte se zaujmout neotřelým způsobem, takového volajícího si budou pamatovat!

„Vím, že on o to nemá zájem.″

Vyjednávejte! Pokud asistentka ví, o co má pan šéf zájem, pak zaručeně bude vědět, oč zájem mít bude. Zeptejte se!

Najděte si věty, které vám budou fungovat, a nebojte se odmítnutí. To vás posune dál. Jen trénováním získáte zkušenosti a výsledky.

NECHAT ODPOVĚĎ

Prosím, vložte Váš komentář
Prosím, vložte Vaše jméno