Otázka ceny a hodnoty (nejen) v obchodním vztahu

195

Ve světě obchodních vztahů slyšíme větu „Je to příliš drahé“ až moc často. Ne vždycky je to ale způsobeno samotnou cenou. Někdy klient prostě jen momentálně nemá dost prostředků. Častější případ je ale ten, kdy si nedokáže uvědomit hodnotu služby nebo produktu. Dobrý vztah (a zdaleka se to netýká jen vztahů obchodních) musí být založen na vzájemné důvěře a prospěšnosti, která se neobejde bez kvalitní komunikace.

2:19 – Otázka ceny, hodnoty a dostupných prostředků

9:17 – Musí to dávat smysl, jinak je to drahé i zadarmo

15:26 – Eliminace následků nebo řešení příčiny?

20:27 – Porozumění, zkušenost a uvědomění smyslu

26:42 – Oboustranná prospěšnost a shoda nejen v obchodu

36:27 – Konzervatismus a obava ze změny

39:50 – Jak reagovat na negativní odezvu

Předchozí článekSíla rozhovoru
Další článekJak se zbavit trémy
Petr Pacher
Studoval jsem všeobecné lékařství, které mě následně přivedlo ke studiu psychologie, práva a managementu. Výkonnostní psychologii používám mnohem raději než klinické přístupy. Kompiloval jsem řadu psychodiagnostických metod, kterými prošlo několik stovek tisíc osob. Se svým týmem se věnuji zejména aplikaci psychologie a zdravého selského rozumu v organizacích tak, aby se jejich představitelé naučili z kompetencí vše, co potřebují pro naplnění jejich profesní i osobní cesty. Smysl života vidím ve „vzdělávání lidí pomocí výcviku, kterým si zafixují nové znalosti a dovednosti tak, aby je používaly v praxi a přinášely jim žádoucí výsledky“.