9 zásad excelentního obchodníka

0
56

Mezi elitní obchodníky můžeme zařadit ty, jež dokáží proměnit příležitosti ve zlato. A právě takového obchodníka hledají všichni majitelé firem či manažeři. Pokud je již ve svém týmu nemají. Pokud mají, tak gratulujeme. Vytvořte jim maximálně vhodné podmínky pro práci a držte si je ve své firmě co nejdéle. A co všechno patří do profilu excelentního obchodníka? A dá se to vůbec v průběhu času naučit?

 

Podívejme se společně na 10 zásad, které oddělují excelentní obchodníky od těch ostatních:

Nehraje si na excelentního obchodníka – on jím je! Je sám sebou

Nepotřebuje teorii a návody k tomu, jak využít příležitost a prodat výrobek. Z teorie vychází, nicméně dokáže přirozeně a nenuceně reagovat na danou situaci. Má přiměřenou sebedůvěru, nebrzdí ho jeho vlastní ego. Má chuť neustále na sobě pracovat.

 

Nehledá důvody, proč něco nejde. On hledá způsoby, jak dosáhnout cíle.

Tento citát pana Wericha je jeho mottem. Rád se chopí příležitosti a pochopil, že cena není hlavní kritérium, dle kterého se zákazník rozhoduje. Co takhle přidaná hodnota produktu?

 

Dýchá pro firmu i produkt

Nejde jen o obchodní dovednosti. On produktu či službě opravdu věří. Ví o silných i slabých stránkách firmy i produktu, má zanalyzovanou konkurenci.

 

Přípravu bere vážně

Před každým jednání si zjistí informace o klientovi. Stanoví si cíl schůzky a toho také dosáhne.

 

Pochopil, že méně mluvit se vyplácí

Mlčet na schůzce s klientem samozřejmě nemůže. Nicméně je nutné rozmluvit zákazníka, aby mu sdělil své potřeby. A pozorně poslouchat. Příroda sama zařídila, že všichni máme 2 uši a 1 ústa. V tomto poměru by je měl excelentní obchodník také využívat. Nezahlcujte zákazníka přílišným množstvím informací. Jakmile zákazníka rozmluví, ví, na co se ptát a jak. Z jeho potřeba pak vychází a staví na nich finální řešení na míru.

 

Čte mezi řádky a odpoví i na nevyřčené otázky

Pokud zákazník námitky vysloví, je to jednoduché. Víte přesně, čeho se obává a jste schopni mu na to argumentovat. Co když ovšem se bojí? Pak musíte vytušit, co si asi může myslet. Z řady schůzek, které máte za sebou, správně usoudíte, o čem se mu zřejmě nechce mluvit. Načněte toto choulostivé téma vy.

 

Kdo sedí naproti mně?

Excelentní obchodník dokáže rozeznat typ zákazníka, který s ním sedí na schůzce. Jedni jsou méně rozhodní, druzí jdou do všeho po hlavě. Jak s jednotlivými zákazníky jednat? Správný odhad zákazníka vám předurčí i styl komunikace.

 

Obchodem to nekončí

Uzavření obchodu neznamená ukončení kontaktu s klientem. Právě následující servis a občasný telefonát o spokojenosti vás posune o úroveň výše. Zákazník tak neztratí povědomí o tom, kdo mu produkt či službu prodal. Cítí se jedinečně a je velmi spokojený. Kladné reference pak na sebe nenechají dlouho čekat a vy jste zase o krok před ostatními.

 

Další pravidla excelentního obchodníka najdete ZDE!

NECHAT ODPOVĚĎ

Prosím, vložte Váš komentář
Prosím, vložte Vaše jméno