„Být vidět“ jako motto při budování osobní značky

34

Pokud budujete svou osobní značku, nejspíš je jedním z vašich cílů popularita, jinak řečeno, chcete být vidět. A to je jedině dobře, máte totiž motivaci pro to něco udělat. V současné době k tomu skvěle slouží sociální sítě a v tomto článku vám doporučíme, které si založit. Navíc také představíme způsoby, jak na nich být úspěšní.

Spojeno se jménem

Osobní značka je spojena s vašim jménem. Je to v podstatě způsob, kterým do světa hlásáte, že si stojíte za všemi vašimi počiny a nebojíte se je ukázat a předat dál. Nestydíte se, když vás někdo někde označí, naopak, jste hrdí na své jméno. Není vám proti srsti pod ním vystupovat a komunikovat. Vy sami se tak stáváte značkou, známým jménem.

Nejlepší způsob pro budování osobní značky je „zevnitř ven,“ což znamená začít u sebe, poznat se, abyste potom mohli sdílet to, jací opravdu jste. Obecně se na začátku budování doporučuje ujasnit si, co vlastně chcete. Jedním ze základních pilířů by měla být popularita, aby si vás všimlo co nejvíce lidí, tedy potenciálních zákazníků. Ale jak jí dosáhnout?

Sociální sítě jako nástroje popularity

Pro to, abyste byli vidět, v dnešním moderním světě nejlépe poslouží sociální sítě. Pohybuje se na nich velké množství lidí, čímž narůstá možnost, že oslovíte právě vaši cílovou skupinu. Které sociální sítě tedy zvolit? Zde platí: čím více, tím lépe. Pokud tedy bude váš obsah kvalitní na většině z nich.

Pro profesní účely doporučujeme LinkedIn, který je spíše serióznější platforma a umožňuje diskutovat o pracovních zájmech. Pokud se chcete zaměřit i na lidský a zábavnější obsah, což byste při budování osobní značky rozhodně neměli opomenout, založte si také Facebook a Twitter, kde můžete komunikovat s uživateli, sdílet jejich nápady a publikovat přímo vaše postřehy v textové i multimediální podobě. Na prezentaci pouze formou fotek a videí je zde potom Instagram, který se v současnosti těší největší oblibě. Pokud cítíte, že máte znalosti nebo postřehy, které chcete předat dál více obsáhle, můžete také nahrávat videa na YouTube.

Všechny stránky mají jedno společné – umožní vám být vidět. Samozřejmě však nejvíce záleží na vás, jaký obsah budete sdílet, což ovlivní, kolik lidí si vás všimne. Abyste zaujali co největší publikum, je důležité jít příkladem.

Když začínáte sdílet

Začněte komunikovat to, co je pravda. Mějte na paměti, že společně s vaším jménem tvoříte v lidech také povědomí o vás. K vašemu jménu, vaší osobní značce, si lidé něco připojí. Pocit, názor. A ve vašem zájmu jistě je, aby to bylo co nejlepší.

Ačkoli můžou být vaše záměry spíše obchodní, hodnotu pro zákazníky tvoříte i tím, jací jste jako lidé. Nebojte se jim proto na sociálních sítích ukázat vaši lidskou stránku; sdílejte váš příběh. Každý z vás má co nabídnout, co prezentovat.

Osobní značku tvoří vše, co se vaší osoby týká, od oblečení, které nosíte, a nového účesu, který jste si nechali před týdnem udělat, přes to, co děláte ve volném čase, až po názory, které zastáváte. Myslete však na to, že není dobré sdílet negativně laděné či příliš vážné příspěvky, mnoho lidí si chodí na sociální sítě odpočinout.

Netlačte, ukazujte

Nesnažte se publikum na sílu přesvědčit, že vy máte pravdu. Nebojte se přiznat, pokud se vám něco nepovede. Prezentujte na sociálních sítích všechny radosti i strasti. Aby to však nevypadalo, že si neustále stěžujete, nebojte se do příspěvků vnést nadsázku a vtip. Lidé si tak vaše jméno spojí se zábavou.

Pozor, všeho moc škodí. Zůstaňte proto alespoň trochu seriózní, abyste působili důvěryhodně. Ukažte lidem, že se vám dá věřit, že se neustále vzděláváte, že to, co děláte, má smysl. Sdílejte věci, které upevní vaši značku a směr, kterým se ubíráte.

Vrhněte se do toho po hlavě, ale s hlavou

Založení několika nových účtů na pro někoho možná neznámých platformách zabere nějaký čas, stejně jako vytváření obsahu, který se rozhodnete sdílet. Nemusíte se však snažit vyrazit z nuly rovnou na sto a přidávat příspěvky každý den, jako to možná dělá někdo jiný. Spíše než se snažit za každou cenu něco přidat, si zvolte své pomalejší tempo, aby obsah neztratil na kvalitě a zároveň jste měli stále něco v záloze.

Pokud se bojíte, že přijdete o kreativitu, nebojte se zpomalit a příspěvky si naplánovat. Klidně čerpejte inspiraci jinde, rozhodně ale nikoho nekopírujte. Čas, který věnujete sociálním sítím, berte jako čas věnovaný vašemu byznysu, vaší osobní značce.

V neposlední řadě nezapomínejte na to, že se nezavděčíte všem. Vezměte to však z té lepší stránky, přitáhnete právě ty správné klienty, které chcete. Pokud se sociálních sítí bojíte, protože víte, že vás tam dříve nebo později potká kritika, dodejte si sebevědomí. Konstruktivní kritika vás posune dál, může vám něco ukázat a pomůže vám být lepší. A tou bezpředmětnou nemá smysl se zabývat.

Předchozí článekMůže člověk hypnotizovat sám sebe
Další článekOnline vzdělávání? Nepropásněte svou příležitost!
Karolína Šerá
Jsem studentkou oborů žurnalistika a environmentální studia, které kombinují můj zájem o dění ve světě s možností předávat informace dál. Právě proto mě baví psát články, mimo jiné se totiž věnuji osobnímu rozvoji. Každý den nás posouvá dál, nabízí nám nové možnosti a je jen na nás, jakou cestu zvolíme. Zastávám názor, že smyslem života je najít vnitřní pohodu; pokud jsme spokojeni, všude kolem vyzařujeme pozitivní energii.