Jednou z možností propagace vaší značky či produktů jsou sociální sítě. Nabízí široké spektrum publika, a tudíž možnost zacílení na vámi vybranou skupinu zákazníků. Kromě příspěvků ve formě textu, obrázků a videí na vašem profilu můžete také využít možnost příběhů, což jsou příspěvky, které zmizí za určitý čas. Poskytují skvělou příležitost nalákat sledující na váš obsah a být s nimi celkově více v kontaktu.
O tom, jak být úspěšný na Facebooku, jsme psali už v jiném článku, a do seznamu sociálních sítí vhodných k propagaci jsme zařadili také Instagram. Tyto dvě platformy však kromě přidávání trvalého obsahu na váš profil umožňují i takzvané příběhy – facebookové nebo Instastories. Jsou to příspěvky, které po určitém čase samy zmizí, obvykle po 24 hodinách, sledujícím se však ukáží přednostně, většinou hned nahoře na stránce. Nabízejí proto skvělou příležitost, jak zákazníkům být ještě blíž.
Příspěvky neboli Stories mohou kromě propagace sloužit k informování sledujících o aktuálních událostech spojených s vaší značkou. Skvěle se hodí pro nejrůznější oznámení či ukázky, lidé vás skrz ně také mohou kontaktovat, a dát vám tak okamžitou odezvu. Příběhy umožňují přidání obrázku, videa či textu, kromě nich toho dokáží ale mnohem více. Bohatší nabídku funkcí naleznete na Instagramu, kde jsou Stories také více populární a máte možnost tam získat i více fanoušků.
Sdílení polohy či označování přátel je v dnešní době samozřejmostí, pojďme se ale podívat na speciální funkce, které Instagram nabízí. Jako jednu z prvních po vyjetí lišty s možnostmi uvidíte Dar. Tato funkce umožňuje přispění finanční částky neziskovým organizacím, a vy tak můžete ukázat, že svými zisky podporujete dobré věci a ty, kteří to nejvíce potřebují.
Populární jsou také Otázky, díky kterým máte možnost nechat vaše sledující položit vám dotaz. Pokud si vyhradíte čas i na jejich odpovědi, ukážete tím prozákaznický přístup. Chcete-li upozornit například na spuštění prodeje vašeho nového výrobku nebo na začátek nějaké akce, nabízí se funkce Odpočet, který, jak už název napovídá, měří čas, a sledující tak nechává v napětí.
Bussiness účet na Instagramu umožňuje takzvaný Swipe Up – funkci, která sledujícího po přejetí nahoru po obrazovce odkáže na vámi zvolenou webovou stránku, v ideálním případě na e-shop či vaše stránky s nabídkou služeb. Tato možnost bývá hojně využívána, protože nabízí pohotové sdílení například při časově omezeném slevovém kódu či jiné akci.
Skvělou vychytávkou, do které můžete zapojit samotné fanoušky, jsou kromě otázek i výzvy, takzvané challenge, či ankety. Ankety nabízí také příběhy na Facebooku. Máte-li na jedné, případně obou těchto sociálních sítích firemní účty, můžete nahlédnout i do pozadí těchto příběhů a zjistit, jakou měly sledovanost, reakce a také dosah. Díky široké škále možných interakcí s publikem se propagace na sociálních sítí stává více a více oblíbenou. Proto pokud žádnou z nich ještě nepoužíváte, doporučujeme vám ji alespoň vyzkoušet.
Začněte se rozvíjet ještě dnes!
Studium MBA vám pomůže zlepšit si své manažerské dovednosti.
Studium BBA vám pomůže naučit se prodávat, vyjednávat, přesvědčovat a ovlivňovat.
Kurz Rekonstrukce identity vám pomůže navrátit sami k sobě, zvládat lépe stres, navazovat zdravé vztahy a naučit se ozdravovat ty nezdravé.