Které sociální sítě jsou vhodné pro propagaci

61

Podnikáte a chcete své služby či výrobky dostat do povědomí více lidí? K tomu skvěle poslouží sociální sítě. V dnešní moderní době má nějakou z nich téměř každý člověk, a vám se tak nabízí příležitost zacílit na vámi vybranou skupinu zákazníků. Jenže sociálních sítí je hned několik a každá se hodí pro jinou formu obsahu. Proto jsme se rozhodli vám některé z nich představit a ukázat, jakou možnost propagace nabízí.

V minulých článcích jsme se věnovali Facebooku, a to konkrétně jak si založit stránku na Facebooku a jak být na Facebooku úspěšní. Sociálních sítí je však mnohem více a každá nabízí trochu něco jiného. Instagram je tvořený pro sdílení fotek, na YouTube zase můžete nahrávat videa. Jak si vybrat tu správnou sociální síť k propagaci vám ukážeme v tomto článku.

Facebook

Facebook je jednou z nejrozšířenějších sociálních sítí a nabízí také širokou paletu propagace. Funguje na principu založení uživatelského osobního účtu nebo stránky, kterou můžete vytvořit své firmě. Stránka je jako dělaná pro propagování, umožňuje sledovat návštěvnost či pomocí jednoho tlačítka odkázat zákazníky na koupi vašich produktů.

Nespornou výhodou Facebooku je možnost soukromé konverzace se zákazníky. Na hlavní stránku potom můžete publikovat příspěvky, které mohou mít charakter psaného textu, obrázků i videí. Umožňují navíc sdílet i cizí obsah. Stejně tak mohou lidé sdílet vaše příspěvky nebo je komentovat, čímž můžete sledovat jejich reakce.

LinkedIn

Na podobném principu funguje také LinkedIn. I tady si založíte profil nebo firemní stránku a můžete publikovat či sdílet příspěvky. LinkedIn, podobně jako na Facebook, umožňuje soukromé konverzace, můžete zde najít své kolegy a konverzovat s nimi. Je však zaměřen více profesně a nejvíce se hodí pro manažery či podnikatele.

Twitter

Twitter primárně slouží k publikaci krátkých příspěvků na aktuální dění. I zde máte možnost sdílení, chcete-li ukázat, s jakými názory souhlasíte či naopak. Hodí se také jako doplněk například k YouTube nebo Instagramu, když chcete vaše sledující informovat, že jste právě publikovali nové video nebo obrázek.

Instagram

Instagram je tvořen především pro přidávání fotek a obrázků. Tato forma obsahu se hodí v případě, chcete-li zaujmout zákazníky svými vizuálně poutavými produkty či službami. Můžete zde také nahrávat krátká videa, obrázky jsou však to, co má na Instagramu největší dosah.

Instagram se poslední dobou těší stále větší oblibě, což umožňuje oslovení velkého počtu potenciálních zákazníků. I zde vás mohou lidé kontaktovat do soukromé zprávy, v případě vytvoření firemního účtu můžete své příspěvky propagovat a sledovat jejich dosah a úspěšnost.

YouTube

YouTube patří k sociálním sítím, které jsou zaměřeny na audiovizuální obsah. Je určena pro tvorbu a publikaci videí a popularita této stránky stále roste. Umožňuje prezentaci vaší osoby, produktů či služeb. Kreativitě se zde meze nekladou!

Zpětná vazba na YouTube funguje na principu psaní komentářů, případně shlédnutí a sdílení videí, nelze zde se zákazníky komunikovat v soukromých zprávách. Nově však YouTube nabízí i možnost sdílení psaných příspěvků, čímž můžete sledující nalákat na váš nový obsah.

Warengo

Warengo je poměrně nová česká sociální síť zaměřená na byznys. Místo osobních profilů, fotek či videí zde narazíte na know-how v podobě obchodních výsledků, investičních analýz nebo rad pro podnikatele. Nechybí ani videokonference a podcasty. Warengo funguje zároveň jako redakce, která sdílí vlastní články.

Uživatel má možnost zvolit si ze dvou typů účtů a založit si osobní nebo firemní profil. Po jeho vytvoření se stane součástí komunity, která má jeden společný zájem: sledování novinek ve světě podnikání.

Předchozí článekKdo jsou postlidé?
Další článekJak vypadá výcvik hypnotizérů
Karolína Šerá
Jsem studentkou oborů žurnalistika a environmentální studia, které kombinují můj zájem o dění ve světě s možností předávat informace dál. Právě proto mě baví psát články, mimo jiné se totiž věnuji osobnímu rozvoji. Každý den nás posouvá dál, nabízí nám nové možnosti a je jen na nás, jakou cestu zvolíme. Zastávám názor, že smyslem života je najít vnitřní pohodu; pokud jsme spokojeni, všude kolem vyzařujeme pozitivní energii.