Nefunguje váš pracovní tým na 100 %? Opravte jej

0
83

Každý den není posvícení. Ale pokud váš pracovní tým již delší dobu nevykazuje dobré výsledky a klesá jeho produktivita, je nejvyšší čas jej „opravit“. V tom nejhorším případě obchodní tým vůbec nemusí fungovat a nikam se neposouvá.

Příčiny takového stavu můžeme hledat jak ve špatném složení týmu, chybě při náboru pracovníků, přes špatné vedení týmu až po dlouhodobě špatnou spolupráci uvnitř týmu.

Ať už je příčinou cokoliv, je nutné ji odstranit a „nakopnout“ zase váš tým k úspěchům.

Jaké role v týmu se vyskytují, si můžete připomenout v článku zde.

 

3 možné příčiny, proč váš obchodní tým nefunguje:

ŠPATNĚ VYMEZENÉ ROLE A STRUKTURA PRÁCE

U obchodních týmů platí, že v organizovanosti je síla. A platí to právě pro vyjasnění si rolí v týmu i jednotlivých náplní práce. Obvykle se každý snaží dělat všechno. Ovšem už od nepaměti víme, že nejlépe funguje dělba práce.

Rozdělení rolí je tedy velice zásadní a může docházek k rozdělení dle různých faktorů, jako jsou demografické či geografické (rozdělení kontaktů stávajících či potencionálních klientů).

 

NEEFEKTIVNÍ NÁBOR

Problém může být již při výběru pracovníků. Pokuste se přijít na konkrétní problém a najděte způsob, jak jej odstranit. Pokud to bude nutné, opravte celý systém náboru.

Můžete například změnit i systém oslovování nových pracovníků a velkou pozornost pak věnujte také jejich zaškolení.

 

MALÉ KOMPETENCE PRACOVNÍKŮ

U mnohých pracovních týmů bývá problém v tom, že pracovníci nemají možnost realizovat větší projekty a nejsou jim svěřeny kompetence a zodpovědnost.

Tyto úkoly na sebe zpravidla přebírají vedoucí týmů a výjimkou nebývá ani situace, kdy manažer na sebe přebírá zakázky od určité výše.

Dejte tedy svým podřízeným pravomoci. Pokud jim natolik nedůvěřujete, pak je na čase zamyslet se nad výměnou pracovníků…

NECHAT ODPOVĚĎ

Prosím, vložte Váš komentář
Prosím, vložte Vaše jméno