7 pravidel úspěchu na Facebooku

59

Facebook je jednou z nejvíce rozšířených sociálních sítí a také v propagaci podnikání se těší velké oblibě. Je poměrně přehledný, jeho používání není složité a účet zde má velké množství lidí všech věkových skupin. Vždyť se říká, že kdo nemá profil na Facebooku, jako by nebyl. Právě proto je zde možné lehce najít a získat vaši cílovou skupinu zákazníků. Jak ji oslovit a být na Facebooku úspěšní, vám prozradíme v tomto článku.

Pro efektivní propagaci na Facebooku je jako v každém podnikání vhodné ujasnění si cílů, plánování a sledování pokroku. Na co vše při tom myslet? Kromě cílového publika a harmonogramu příspěvků je také užitečné věnovat čas například designu stránky či způsobu, jakým s lidmi komunikovat.

1. Ujasněte si cíle

Facebook je sociální síť, což znamená, že příspěvky tam může publikovat každý uživatel, a to kdykoli. Čím více přispívá, tím více pozornosti získá, záleží přitom samozřejmě i na obsahu. Pro to, abyste byli úspěšní, je dobré ujasnit si vaše publikum, na které budete cílit, a obsah, který se k němu má dostat.

Chcete zaujmout co největší množství lidí a dát jim příležitost poznat vaši firmu? Myslete na to, co publiku předáte v každém příspěvku. Chcete být v kontaktu s vašimi fanoušky? Nezapomeňte na prozákaznický přístup.

2. Plánujte

Největšího úspěchu na Facebooku dosáhnete pravidelným přispíváním. Zaujmete tak nejvíce lidí, vytvoříte povědomí o značce, publikum si navíc zvykne na den či dobu a příspěvky bude očekávat. Obsah je dobré plánovat na delší období dopředu, aby se nestalo, že vám dojdou nápady, a nebudete tak mít o čem psát.

Dejte si však pozor, aby obsah neztrácel na kvalitě tím, že se budete snažit přispívat až příliš často. Při tvůrčí krizi raději ubírejte na kvantitě než kvalitě přispívání. Kromě plánování času, hustoty a obsahu sdílených příspěvků se zaměřte i na investice, které chcete do propagace věnovat. Je také dobré jmenovat několik správců sociálních sítí, kteří si úkoly rozdělí.

3. Zaměřte se na design

Poutavý design je to první, čeho si publikum všimne. Měl by být v souladu s tím, co propagujete, a umět to vyjádřit i graficky. Design vpracujte i do vašich příspěvků, psaný obsah se může střídat s fotografiemi či obrázky. Splníte tím jeden z vašich cílů: oslovit a získat zákazníky.

4. Tvořte kvalitní obsah

Je dobré zaujmout na první pohled přitažlivou grafikou. Pokud však chcete mít příspěvky na úrovni, zaměřte se také na kvalitu sdělení. Lidé by si z příspěvků měli něco odnést, něco, co je donutí vrátit se na vaši stránku nebo k vašim produktům. Právě odezva od fanoušků je nástroj, kterým lehce zjistíte, co se jim líbí, a co naopak nevyhledávají.

5. Komunikujte

Pokud se setkáte i s negativními ohlasy, snažte se udržet si pozitivní a prozákaznický přístup. O problémech komunikujte, vycházejte vstříc a snažte se nabídnout alternativní řešení. Stejně tak se nebojte publiku poradit a odpovědět na jeho dotazy. Ukážete tak, že jste také jen lidé, což mnoho zákazníků ocení, a navíc se nezaleknete kritiky.

Nebojte se publikum také vyzývat k akci. Ptejte se, vytvářejte ankety nebo podněcujte k reakcím. Jedná se o formu zpětné vazby, díky které poznáte, zda jste na Facebooku ve své propagaci úspěšní.

6. Měřte a sledujte

Úspěšnost vaší facebookové stránky se dá měřit také v číslech, a to podle statistik návštěvnosti, dosahu a počtů fanoušků. Metrika na Facebooku ukazuje vždy data za poslední měsíc, a tak můžete sledovat, jak se vaše oblíbenost v průběhu času mění.

7. Navádějte ke koupi

Aby byl čas věnovaný propagaci na Facebooku užitečný, mělo by pro vás být důležité navádět zákazníky ke koupi. Kromě přímé prezentace produktů můžete využít například různé slevové akce, kupony, nabídky pro několik prvních zákazníků a podobně. Pro fanoušky, kteří přišli z vašeho Facebooku, můžete na svém e-shopu zařídit speciální slevový kód.

Buďte otevření a na rovinu říkejte, kde je možné slevu uplatnit či kde lidé najdou objednávkový formulář. Ukažte, že jste ochotni poradit. Facebook může sloužit k propagaci, stále je to však komunikační kanál, sociální síť, a tak je dobré být s uživateli na stejné vlně.

Předchozí článekNení výjimečné dítě jako výjimečné dítě
Další článekJak si založit a nastavit stránku na Facebooku
Karolína Šerá
Jsem studentkou oborů žurnalistika a environmentální studia, které kombinují můj zájem o dění ve světě s možností předávat informace dál. Právě proto mě baví psát články, mimo jiné se totiž věnuji osobnímu rozvoji. Každý den nás posouvá dál, nabízí nám nové možnosti a je jen na nás, jakou cestu zvolíme. Zastávám názor, že smyslem života je najít vnitřní pohodu; pokud jsme spokojeni, všude kolem vyzařujeme pozitivní energii.