Jak si založit a nastavit stránku na Facebooku

38

Facebook patří mezi nejrozšířenější sociální sítě a v dnešní době jej používá široké spektrum lidí všech věkových skupin. Z hlediska podnikání je to proto skvělé místo, kde najít a oslovit vaši cílovou skupinu zákazníků. V předchozím článku jsme si ukázali, jak být na Facebooku úspěšní. Pokud vás tato sociální síť zaujala, ale ještě na ní nemáte vytvořenou firemní stránku, přinášíme vám stručný návod, jak na to.

Pokud se v internetovém prostředí orientujete, může pro vás být založení facebookové stránky hračka. I pro vás je tento článek vhodný, můžete zde objevit tipy, které vám pomohou k jejímu zdokonalení. A že jste na Facebooku nikdy nebyli? Nevadí, v následujícím textu vám vysvětlíme, jak si jednoduše založit a nastavit stránku na Facebooku.

Vytvoření stránky

Máte-li na Facebooku osobní profil, máte napůl vyhráno. Z něj se totiž dá facebooková stránka vytvořit během pár kliknutí. Pokud na této platformě profil nemáte, založte si jej přímo na domovské stránce Facebooku. Nemusíte se bát, váš osobní profil nebude na firemní stránce nijak viditelný.

Po přihlášení ke svému osobnímu účtu klikněte na šipku vpravo v horní liště. Najdete tam možnost přejít do nastavení nebo odhlášení. Také ale máte uprostřed nabídky políčko „vytvořit stránku,“ které vám po kliknutí otevře dveře do vašeho firemního profilu na Facebooku. Nezapomeňte vybrat zaměření stránky, ideální bude ve vašem případě „firma nebo značka.“

Personalizace

V následujících krocích vyplňujete informace o vaší společnosti. Současně s tím můžete vybírat z možností rozložení stránky neboli layoutu, což má vliv na umístění příspěvků, událostí či aktuálního obsahu. Pro každý účel stránky se hodí jiná šablona, rozdíl bude mezi layoutem pro e-shop či neziskovou společnost.

Nejdůležitější je samozřejmě jméno stránky. Název by měl korespondovat se jménem vaší firmy, aby byla pro vaše zákazníky lehce vyhledatelná. Ve firemním duchu vybírejte také profilovou fotku, ta je navíc prvkem, který lidé uvidí jako první, ať už při návštěvě vaší stránky, nebo u sdílených příspěvků na facebookové zdi.

Výběr fotek

Profilová a úvodní fotka zaujmou návštěvníky vaší stránky ze všeho nejdřív. Je několik možností, jak vybrat tu nejlepší. Fotky by vaši firmu měly v první řadě vystihovat, ilustrovat, na co je společnost zaměřená. Můžete použít i fotku z vašeho osobního Facebooku, pokud je firma spojena s vaším jménem.

Nejlépe však vystihne společnost její logo, proto ho doporučujeme zařadit na první příčky při rozhodování o profilové fotografii stránky. Pokud chcete stránku více personalizovanou, můžete logo použít jako větší úvodní fotku a na profilové nechat obrázek vaší osoby.

Pamatujte přitom na kvalitu fotografií či obrázků, aby byly v dostatečném rozlišení a s přívětivými barvami, které zaujmou oko zákazníka. Vždy by měly prezentovat vaši tvorbu. Profilová fotka se na zdi či u příspěvků zobrazuje menší, dbejte proto na její jednoduchost. Úvodní fotografii můžete obohatit i o text či motto vaší značky, na profilu je viditelná ve větší velikosti, a tak si na ni můžete dovolit umístit více grafických prvků.

Sdělte zákazníkům váš příběh

Ještě lepší personalizace dosáhnete, pokud v informacích sdělíte zákazníkům svůj příběh. Jak a kdy firma začala, na co se zaměřuje, co je jejím poselstvím. Příběh přidá na důvěryhodnosti a také na pohled zvýší prozákaznický přístup. Může být zaměřen i na propagaci vaší společnosti či produktů, stále však na přívětivé vlně. Chcete přeci prodat, předtím byste se však měli snažit zaujmout.

Nastavení tlačítka stránky

Velké modré tlačítko, kterým vás mohou zákazníci kontaktovat, je právě z tohoto důvodu velmi užitečné. Facebook nabízí jeho možnost přizpůsobení, aby navedlo zákazníky k vámi preferované akci. Tlačítko najdete v pravé polovině stránky pod úvodní fotkou.

Můžete si zvolit z několika možností, na co má zákazníky odkázat. Výchozí nastavení umožňuje lidem poslat vám zprávu. Tlačítko lze však pozměnit i na možnost zarezervování, poslání e-mailu, získání dalších informací o firmě, umí i odkázat na e-shop či dokonce na zakoupení určitého produktu nebo dárkového poukazu. Jedním kliknutím tak můžete zákazníky přimět ke koupi.

Autoresponder

Facebook v současné chvíli umožňuje i funkci autorespondera. Pod tímto názvem se rozumí nastavení automatické odpovědi, která bude zákazníkům sama zaslána hned poté, co vám napíší dotaz či připomínku. Zpráva může hlásat například to, že v současné chvíli nejste online, budete se však snažit odpovědět co nejdříve, čímž ještě posílíte prozákaznický přístup.

Sledujte zpětnou vazbu

Ke sledování úspěšnosti vaší facebookové stránky slouží kromě reakcí zákazníků také karta s přehledy návštěvnosti či mírou dosahu. Najdete ji na horní liště nad úvodní fotkou pod názvem „přehledy.“ V několika tabulkách a grafech máte k dispozici souhrn za vámi vybrané období, dále zde najdete i nejlepší příspěvky a reakce na ně. Pokud si chcete přečíst, jak být na Facebooku úspěšní, sepsali jsme na toto téma samostatný článek.

Předchozí článek7 pravidel úspěchu na Facebooku
Další článekKdo jsou postlidé?
Karolína Šerá
Jsem studentkou oborů žurnalistika a environmentální studia, které kombinují můj zájem o dění ve světě s možností předávat informace dál. Právě proto mě baví psát články, mimo jiné se totiž věnuji osobnímu rozvoji. Každý den nás posouvá dál, nabízí nám nové možnosti a je jen na nás, jakou cestu zvolíme. Zastávám názor, že smyslem života je najít vnitřní pohodu; pokud jsme spokojeni, všude kolem vyzařujeme pozitivní energii.