Při založení podnikání mnoho podnikatelů řeší vzhled webových stránek, umístění kanceláře, nebo vzhled vizitek. To vše je sice důležité a dokresluje to celý koncept podniku, nicméně nejdříve je nutné vybudovat vlastní značku. Vlastní identitu. Nejdůležitější je dát lidem vědět KDO JSME, CO NABÍZÍME a jaký UŽITEK pro naše klienty přinášíme.

“CHCETE-LI VYBUDOVAT VELKÝ PODNIK, VYBUDUJTE NEJDŘÍVE SEBE.” Tomáš Baťa

 

Jak tedy vybudovat vlastní identitu?

  1. Jednou větou se snažte vystihnout, kdo jste. Co ve světě představujete – např. jsem psycholog, jsem kuchař, jsem ekonom.
  2. Stručné shrnutí o vás – co by mělo být jednou napsáno v medailonku o vás?
  3. Najděte si svůj vzor – bude vám přinášet inspiraci, můžete se podívat, jak on vybudoval svoji značku, souhlasit s ním či ne. Všechno vás může posunout kupředu.
  4. Definujte si svůj trh, svoje zákazníky – komu danou službu či produkt přinášíte, komu bude sloužit… čím podrobněji se vám podaří specifikovat odpovědi na tyto otázky, tím lépe budete hledat ty vhodné zákazníky. U zákazníků si specifikujte pohlaví, věk, zájmy, vzdělání, profesi…
  5. Přesně určete potřebu, kterou na trh dodáváte – co konkrétně bude vaše služba či produkt umět. Čím jasnější představu budete mít vy, tím lépe budete schopni tento užitek definovat svým klientům.
  6. Kde je moje konkurence a v čem jsme odlišní – konkurence je dnes na každém rohu, proto je dobré o ní nejen vědět, ale také vědět, v čem my jsme jiní, lepší. Proč zákazník přijde pro zákusky právě k nám, když jen po cestě k provozovně narazí na 3 naše konkurenty?
  7. Jaká je moje osobnost – co mě baví, co umím, u jaké činnosti se dokážu dobýt, s kým trávím nejraději čas… v podnikání byste neměli být sami, proto je dobré, které oblasti podnikání budou bavit vás a jaké přenecháte svým spolupracovníkům.
  8. Rozšiřte svoji značku do světa – jen na vás je, jak se o vás a vaší značce bude mluvit ve světě. Jaká pověst vás bude předcházet?

KOMENTOVAT

Prosím vložte poznámku
Prosím, zadejte své jméno a příjmení