5 tipů, jak nepohořet u pracovního pohovoru

Pracovní pohovor. Výběrové řízení. Tahle slova mohou v mnohých vzbuzovat nepříjemné pocity. U některých jedinců dokonce i tendence předem tenhle zápas odpískat, aniž by se na hřiště vůbec dostavili. Sama jsem pár takových konzultací o zaměstnání budoucím prošla a musím říct, že není zase tak těžké to zvládnout se ctí. Tady je 5 universálních tipů, jak proplout peřejemi k vysněnému zaměstnání. Co na takovém pohovoru nikdy není na škodu?

Reprezentativní vzhled

Ač se to může zdát jakkoli povrchní, první dojem zkrátka dělá divy. Je dobré nevypadat jako úplné strašidlo, pokud se jdete ucházet o práci. Zvláště pak, pokud se na postu, o nějž se ucházíte, budete muset setkávat s lidmi tváří v tvář. Ovšem, nejen v tom případě! Personalista podle vaší zevnější úpravy může na první pohled poznat, jak moc vám na získání místa záleží či nezáleží. A zabodovat na první pohled reprezentativním vzhledem není nikdy na škodu. Buďte decentní a přirozeně (přiměřeně) okouzlující!

Nadhled

Je pochopitelné, že jste nervózní, pokud se jdete ucházet o svou práci snů. Sevřený žaludek a knedlík v krku není nic neobvyklého. I přesto vám radím, dýchejte a uvolněte se. Vždyť nakonec o nic nejde, nevyjde to tady, vyjde to jinde. Chovejte se přirozeně. To je to nejlepší, co v danou chvíli můžete udělat. Buďte nad věcí, tak se nejlépe pozná vaše flexibilnost a to, že se neskácíte před první překážkou. Totiž, neutečete před první výzvou! Buďte nad věcí! To nakonec ocení nejen protistrana, ale i vy. Nervozita nebude mít ve vašem projevu místo.

Teoretická příprava se bude v praxi hodit

V neposlední řadě se připravte i teoreticky. Zjistěte si co nejvíce o dané firmě, o postu, který chcete zastávat. To by měl být ostatně první a nejdůležitější krok. Tím, že projevíte zájem, okamžitě nabudete věrohodnosti. Personalista spíše přijme osobu, která má povědomí v oboru, či projeví snahu se učit.

Nahlédněte do problematiky i z druhé strany. Čeho se rozhodně vyvarovat?

Pokud budete chladní a dáte najevo, že vás daná firma ani vaše budoucí funkce vlastně moc nezajímá, nebude to nejlepší vizitka. Nemusíte toho vědět více než člověk, se kterým budete při výběrovém řízení v kontaktu. Připravte se však na to, že otázka směrem k firmě či k vaší představě o budoucí práci v ní, může padnout.

Buďte zkrátka sami sebou

Nemůžete nic ztratit. Na pracovní pohovor přicházíte jako nezaměstnaní. Klidně se může stát, že mezi vámi a personalistou (nebo čímkoliv jiným, zázemím firmy atd.) nepřeskočí jiskra. Víte, jak to myslím. A může to být klidně i z vaší strany. V tom případě nevěšte hlavu a dál hledejte svoje štěstí v pracovní sféře. Tím, že budete sami sebou, nic nezkazíte. Zkrátka se může stát, že odejdete z pracovního pohovoru dál dobrovolně bez (téhle) práce. To je v pořádku!

Úsměv

A nakonec rada prostá, ale neméně důležitá. Usmívejte se! Žádná křeč, mám na mysli přirozený a příjemný úsměv. Jednak proto, že se vám bude lépe komunikovat, jelikož s morousem se komunikuje opravdu těžko. A za druhé proto, že s úsměvem, jak víme, jde všechno lépe!

Nezapomeňte, že práce vám musí sednout. Když budete mít nové luxusně vypadající botky, které vás ale budou nesnesitelně tlačit na patě, zřejmě v nich dlouho chodit nebudete. Přeji vám, abyste práci svých snů našli. Abyste na pracovním pohovoru či výběrovém řízení udělali ten nejlepší dojem jak na personalistu, tak sami na sebe!

Pokud máte další tipy, jak nepohořet u pracovního pohovoru, svoje a osvědčené, můžete se s námi i ostatními čtenáři podělit v komentářích!


Začněte se rozvíjet ještě dnes!

Studium MBA vám pomůže zlepšit si své manažerské dovednosti.
Studium BBA vám pomůže naučit se prodávat, vyjednávat, přesvědčovat a ovlivňovat.
Kurz Rekonstrukce identity vám pomůže navrátit sami k sobě, zvládat lépe stres, navazovat zdravé vztahy a naučit se ozdravovat ty nezdravé.

banner