Jak vyzrát na náborové a přijímací řízení? Tuto otázku s zcela jistě klade mnoho personalistů, manažerů i majitelů firem a podnikatelů. Nábor nových pracovníků, shánění personálu a kvalifikovaných zaměstnanců do své firmy a týmů je pro mnohé noční můrou. Fluktuace zaměstnanců je v současné době jeden z největších problémů.

Kvalifikovaní pracovníci se hledají těžko, lidé dnes rádi zkoušejí nové věci a přijímají nové nabídky lovců hlav. Práce na celý život pro jednu společnost již není v módě. Zaměstnanci se nechají snadno nalákat na benefity a nové možnosti. Můžete investovat čas, energii a nemalé peníze do náborového řízení a přesto se slibní zaměstnanci ukážou být někým úplně jiným, nespolupracují s týmem, nevyhovují sociálnímu standartu firmy nebo zkrátka nestačí na svou práci. Mnohdy sami odejdou ve zkušební době nebo jsou raději včas odejiti svými vedoucími.

Přijímání a hledání nových efektivních a spolehlivých zaměstnanců se tak může zdát jako nekonečný koloběh. Naštěstí existuje několik pomocných berliček, tipů a rad především z oblasti psychologie. S využitím zatím potvrzených poznatků o lidském chování, podstatě a emocích je na základě těchto informací možné usnadnit rozhodování při náboru nových zaměstnanců vám i vašim podřízeným.

Pohovorem to vše začíná
Základem úspěšného výběrového řízení je aplikace psychodiagnostiky, kladení předem připravených psychologických dotazů a jejich analýza během pohovoru, práce s informacemi i emocemi a snaha vyzískat, co nejvíce. Abyste si ušetřili námahu a případné zklamání, je dobré číst mezi řádky a uvědomit si, co vám uchazeč neříká nebo v čem přímo lže. Pomocí metod psychologické analýzy, znalostí a postupů, které vám pomohou se cíleně orientovat a pracovat s uchazečem během přijímacího řízení i ve zkušební době, získáte potenciálního pracovníka, u kterého budete vědět, na čem jste.

Rozhodování bude posléze jednodušší, pokud se vám výběr zúží na základě kvalit a osobnostních rysů pracovníka a nikoli jen podle položek v životopise. Přece jen platí staré dobré pořekadlo “papír snese všechno”, ale osobní zkušenost a úsudek je něco, na co se dá spolehnout. Spolehněte se na své schopnosti a na poznatky psychologie, vyhledejte rady a tipy od odborníků, čtěte a vzdělávejte se. Budete pak pro svou firmu nedocenitelnými experty na personalistiku nebo si pro vlastní podnik ušetříte velké množství času a peněz. Vybudovat kvalitní tým je investice, která se vám mnohonásobně vrátí. Lidé tvoří firmu. Vyberte si správně zaměstnance a máte půl cesty k úspěchu za sebou.

KOMENTOVAT

Prosím vložte poznámku
Prosím, zadejte své jméno a příjmení